لاریجانی: ایران همواره در کنار دولت و ملت عراق خواهد بود

یک شنبه 25 شهریور 1397 - 20:50:6
لاریجانی: ایران همواره در کنار دولت و ملت عراق خواهد بود

تهران- الکوثر: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران همواره خواهان سعادت و سربلندی ملّت و دولت عراق است، گفت: همواره در کنار این کشور خواهیم بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علی لاریجانی عصر یکشنبه در تماس تلفنی با محمد ریکان الحلبوسی ضمن تبریک انتخاب وی به سمت رئیس مجلس نمایندگان عراق، افزود: امیدواریم با همت جنابعالی و دیگر نمایندگان مجلس عراق، به زودی شاهد تکمیل روند سیاسی موجود و انتخاب نخست وزیر و رئیس جمهوری عراق نیز باشیم تا در پرتو آن شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی عراق به سمت ثبات، امنیت و رفاه اجتماعی هرچه بیشتر مردم حرکت کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نقش جنابعالی در شرایط حساس فعلی در سامان دادن به اوضاع عراق بسیار ممتاز خواهد بود.
محمد ریکان الحلبوسی رئیس جدید مجلس عراق نیز با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران و تشکر از پیام تبریک و تماس تلفنی علی لاریجانی رئیس مجلس، گفت: مردم و نمایندگان مجلس عراق همواره قدردان حمایت های بی شائبه جمهوری اسلامی ایران از عراق در گذشته و حال بویژه کمک به آزادسازی عراق از دست پلید نیروهای تروریستی داعش هستند.
وی در ادامه افزود: نمایندگان مجلس عراق مخالف هرگونه اعمال فشار و تحریم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران هستند و این تحریم ها را ناعادلانه می دانند و در کنار ملّت ایران باقی می مانند.
الحلبوسی با اشاره به عوامل بی ثباتی و ناامنی در منطقه اظهار داشت: آماده ایم تا در کنار جمهوری اسلامی ایران به بازگرداندن امنیت و ثبات به منطقه کمک کنیم.
رئیس مجلس عراق در پایان این گفت وگوی تلفنی از همتای خود برای سفر رسمی به عراق دعوت کرد.


یک شنبه 25 شهریور 1397 - 20:49:49