پاسخ به یک شبهه: آیا قاتلان امام حسین(ع) شیعه بودند؟

یک شنبه 25 شهریور 1397 - 14:57:7
پاسخ به یک شبهه: آیا قاتلان امام حسین(ع) شیعه بودند؟

بغداد- الکوثر: برخی افراد این شبهه را مطرح می کنند که آیا قاتلان امام حسین (ع) شیعه بودند و آیا این افراد ابتدا از شیعیان بودند و سپس دچار انحراف شدند؟

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه اینترنتی «مرکز تحقیقات عقیدتی» که زیر نظر دفتر مرجع دینی آیت الله سیستانی فعالیت می کند در پاسخ به این سئوال اعلام کرد: این شبهه را در واقع برخی افراد بیمار برای ضربه زدن به مذهب تشیع مطرح می کنند که قاتلان امام حسین (ع) شیعه بودند. اما واقعیت برخلاف این است زیرا کسانی که امام را به شهادت رساندند به گفته خود امام حسین (ع) در روز عاشورا «شیعه آل ابی سفیان» بودند: (ويلكم يا شيعة آل أبي سفيان إن لم يكن لكم دين وكنتم لا تخافون يوم المعاد فكونوا أحراراً في دنياكم هذه، وارجعوا الى أحسابكم ان كنتم عرباً كما تزعمون).

همچنین هیچ یک از علمای «رجال» قاتلان امام حسین (ع) مانند عمربن سعد و شبث بن ربعی و حصین بن نمیر و... را جزء شیعیان حسابت نکرده اند. زندگی کردن آنان تحت حاکمیت امام علی (ع) به معنای شیعه بودن آنان نیست. همچنین هرکس پشت سر امام علی (ع) نماز بخواند یا در لشکر ایشان بجنگد لزوما شیعه نیست زیرا امام علی (ع) خلیفه چهارم مسلمانان محسوب می شد و همه ایشان را با این عنوان قبول داشتند نه به عنوان معصوم و جانشین مستقیم پیامبر اسلام(ص).

نامه نوشتن کوفیان برای امام حسین (ع) نیز به این معنا نیست که آنان شیعه بودند بلکه آنها به امام به عنوان صحابه پیامبر و نوه پیامبر که شایستگی خلافت و حکومت را دارد نامه نوشتند نه به عنوان امام معصوم که برای خلافت شایسته تر از دیگران است.

پس شیعیان کوفه امام حسین (ع) را به شهادت نرساندند بلکه اهل کوفه –غیرشیعیان- با اقوام و مذاهب مختلف، قاتل امام بودند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 25 شهریور 1397 - 14:56:30