جان کری «منصور هادی» را عامل شکست مذاکرات یمن معرفی کرد

پنج شنبه 22 شهریور 1397 - 19:53:1
جان کری «منصور هادی» را عامل شکست مذاکرات یمن معرفی کرد

تهران- الکوثر: وزیر خارجه اسبق آمریکا با بیان اینکه گفت‌وگوهای صلح یمن در آستانه موفقیت قرار داشت، گفت این «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن بود که موجب شکست این مذاکرات شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «جان کری» وزیر خارجه اسبق آمریکا که به تازگی کتابی درباره دوران وزارت خارجه‌اش منتشر کرده، در یکی از متعدد مصاحبه‌های این روزهایش به بیان جزئیاتی درباره مذاکرات صلح یمن و همچنین حواشی مربوط به توافق هسته‌ای با ایران پرداخت.

کری در یک مصاحبه رادیویی با اشاره به مذاکرات صلح یمن در زمان وزارت او، گفت: «فکر می‌کنم این ظرفیت وجود دارد که روندی شکل بگیرد که بتوان این [بحران] را حل کرد. در واقع مذاکراتی که در کویت برگزار شد، به یافتن راه حل نزدیک شد».

وی افزود: «زمانی که من به عمان رفتم و با حوثی‌ها و دیگران دیدار کردم، آن‌ها را متقاعد کردیم که به گفت‌وگوها بازگردند و آماده پذیرش کلیات روند صلحی باشند که ما روی میز گذاشته بودیم. با کمال تأسف باید بگویم که این رئیس‌جمهور [عبد ربه منصور] هادی بود که شانه خالی کرد و از اجرای آنچه که پیشتر در کویت با آن موافقت کرده بود، خودداری کرد».

عربستان سعودی از فروردین ماه سال ۱۳۹۴ به بهانه بازگرداندن هادی که به ادعای ریاض رئیس‌جمهور مشروع یمن است، به این کشور حمله کرد. این اقدام نظامی که مورد حمایت آمریکا قرار دارد، آنطور که روزنامه «واشنگتن‌پست» نوشته تاکنون بیش از ۵۰۰۰۰ کشته بر جای گذاشته که اغلب آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 22 شهریور 1397 - 19:52:43