«بارزانی» و فرستاده «ترامپ» دیدار کردند

چهار شنبه 21 شهریور 1397 - 12:2:13
«بارزانی» و فرستاده «ترامپ» دیدار کردند

تهران- الکوثر: فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش با نخست وزیر منطقه کردستان عراق دیدار و در مورد تشکیل دولت آتی این کشور رایزنی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «نیچروان بارزانی»، نخست وزیر منطقه کردستان عراق و «برت مک‌گورک»، فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف موسوم به ائتلاف ضد داعش به رهبری این کشور سه‌شنبه شب در اربیل دیدار کردند.

به گزارش شبکه سومریه، دفتر نخست وزیر منطقه کردستان عراق با اشاره به این دیدار در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف طی دیدار امروز در مورد اوضاع سیاسی فعلی عراق، تلاش‌های انجام شده برای تشکیل کابینه جدید دولت این کشور و جلسه‌های پارلمان جدید و احتمال تشکیل «فراکسیون اکثریت» به عنوان اولین گام جهت تشکیل دولت آینده عراق گفت‌وگو و رایزنی کردند.

در این بیانیه آمده است: «طی این دیدار، نقش منطقه کردستان [عراق] و مشارکت این منطقه در فرآیند سیاسی عراق و تشکیل کابینه جدید دولت عراق "مهم" و "تأثیر گذار" ارزیابی شد».

بر اساس این گزارش، بارزانی و مک‌گورک همچنین در موردشرایط سیاسی فعلی منطقه کردستان عراق و آمادگی‌های لازم برای انتخابات پارلمانی این منطقه که سه‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد، گفت‌وگو داشتند.

به دنبال حوادث اخیر استان بصره عراق، یکی از نمایندگان پارلمان عراق فاش کرد که دولت آمریکا از زبان مک‌گورک تهدید کرده است که یا دولت مطلوبش باید تشکیل شود یا بصره به آتش کشیده می‌شود تا عراق در آتش آن بسوزد. 


چهار شنبه 21 شهریور 1397 - 0:8:15