ایهود باراک: اسرائیل سرگردان است!

سه شنبه 20 شهریور 1397 - 11:14:28
ایهود باراک: اسرائیل سرگردان است!

تهران- الکوثر: نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی این رژیم در جهان گفت: اسرائیل در سرگردانی به سرمی‌برد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ایهود باراک نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در گفتوگو با روزنامه صهیونیستی معاریو گفت «از شرایط کنونی اسرائیل در جهان احساس نگرانی می کند زیرا احساس می کند که اسرائیل وارد نوعی سرگردانی شده است».

باراک افزود: «یکی از دلایل بحران داخلی در اسرائیل، یکه تازی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر است. او با اینکه در برخی سخنرانی هایش گیج و غیرمنسجم است اما امروز خودش را تنها بدون ترمز می بیند. این وضعیت برعکس وضعیت گذشته است که اطراف او را شماری از بلندپایه ترین وزرا نظیر بینی بیگن و دان مریدور و موشه یعلون و من احاطه کرده بودیم».

او گفت: نتانیاهو امروز کسی را در مسیرش به استثنای نفتالی بنت نمی بیند اما او جدی نیست لذا وقتی دیدم که سیاست رسمی به زوایای خطرناکی رسیده است تصمیم گرفتم که بعد از چند سال غایب بودن و نبودن در صحنه عمومی در رسانه ها حضور یابم. 

بن کاسبیت خبرنگار روزنامه معاریو که این مصاحبه را با باراک انجام داده است نوشت: «باراک بزرگترین منتقد نتانیاهو به نظر می رسد که تندترین موضع را در قبالش می گیرد. باراک گفت که رفتار برخی وزراء امروز ممکن است طرح صهیونیسم را در هم بشکند. این تهدیدی برای موجودیت این طرح است». 

باراک به شکاف و بحران داخلی در درون جامعه صهیونیستی در فلسطین اشغالی اذعان کرد و درباره «نفرت افکنی برخی خاخام های یهودی علیه هر فرد مخالف حتی یهودی» هشدار داد.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی با اذعان به وضع قوانین نژادپرستانه در این رژیم گفت: «قانون دولت یهود براساس محاسبات حزبی و انتخاباتی بسیار واضح صادر شد که به رویکردهای ایدئولوژیک کابینه کنونی خدمت می کند. ما در روزهای آینده قوانین نژادپرستانه و کوچاندن و جداسازی عرب ها را بیشتر خواهیم دید. اینها به سود تفکر صهیونیسم نخواهد بود بلکه برعکس ما را ویران خواهد کرد». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 20 شهریور 1397 - 11:13:46