عريقات : آمريکا نمي تواند بر اراده ملت فلسطين تاثير بگذارد

دو شنبه 19 شهریور 1397 - 18:39:19
عريقات : آمريکا نمي تواند بر اراده ملت فلسطين تاثير بگذارد

رام الله-الکوثر: صائب عريقات گفت آمريکا نمی تواند اراده ملت فلسطين و ادامه مسیر حقوقی و سیاسی ما را به ویژه در دیوان کیفری بين المللي تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، صائب عريقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) با محکوم کردن تصمیم دولت آمریکا به بستن دفتر ساف در واشنگتن تاکيد کرد اين اقدام تعمدی آمریکا حمله اي برنامه ریزی شده و تنش آفرين از سوي واشنگتن است که عواقب سیاسی وخیمی در تخریب کل نظام بین الملل خواهد داشت. همچنين هدف از اين اقدام حمایت از اشغالگران و جنایات آنها است.
وی افزود: ما رسما اعلام کردیم که دولت آمریکا سفارت ما را در واشنگتن خواهد بست تا به ادامه پیگیری های ما در دیوان کيفري بین المللی علیه جنایات جنگی اسرائیل واکنش نشان دهد. گفته بودیم که آمریکا پرچم فلسطین را در واشنگتن پایین خواهد کشید که به منزله سیلی جدید ترامپ و کابینه اش به صورت صلح و عدالت است. دولت آمریکا به باج خواهی از دیوان کيفري بین المللی اقدام و این نهاد بین الملی را که برای تحقق عدالت بین المللی می کوشد، تهدید خواهد کرد.
عریقات در ادامه گفت: دولت آمریکا می تواند تصمیمات یک جانبه برای خدمت به راست گرایان افراطی اسرائیل بگیرد و می تواند سفارت ما را در واشنگتن ببندد و کمک های مالی را از ملت فلسطین دریغ و کمک هایی مانند آموزش و بهداشت را قطع کند اما نمی تواند اراده ملت ما و ادامه مسیر حقوقی و سیاسی ما را به ویژه در دیوان کیفری بين المللي تحت تاثیر قرار دهد. ما این راه را برای تحقق عدالت برای قربانیان ملت خود ادامه خواهیم داد و دادستان کل این دیوان بین المللی را به تسریع در روند تحقیق در جنایات اسرائیل فرا می خوانیم. ما همه تدابیر لازم را برای حمایت از شهروندان خود که در آمریکا زندگی می کنند به کار می گیریم تا به خدمات کنسولی دسترسی داشته باشند. ما بار دیگر تسلیم تهدیدها و قلدری های آمریکا نمی شویم و مسیر مبارزه مشروع خود را برای آزادی و استقلال ادامه می دهیم که البته اقدام فوری جامعه جهانی را برای پاسخ به این حملات آمریکا علیه مردم ما مي طلبد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 19 شهریور 1397 - 17:54:20

دسته بندی :