محمدعلی الحوثی : کشورهای متجاوز با صلح مخالفند

یک شنبه 18 شهریور 1397 - 10:4:15
محمدعلی الحوثی : کشورهای متجاوز با صلح مخالفند

تهران - الکوثر : رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرد کشورهای متجاوز به یمن بار دیگر حقیقت وجودی خود را به عنوان کشورهایی تروریستی ، افراط گرا و خشونت طلب به جهانیان ثابت کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمدعلی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت : من معتقدم مذاکراتی که فرستاده سازمان ملل به یمن خواستار برگزاری آن شد و شورای امنیت سازمان ملل با آن موافقت کرد ، از این نقطه نظر بسیار مهم بود که مشخص کرد هیئت رایزنی و مذاکره کننده وابسته به اشغالگران یمن فاقد هر گونه اختیاراتی از خود است زیرا اگر چنین نبود ، به هیئت ملی مذاکره کننده (هیئت جنبش انصار الله) اجازه می دادند که راهی ژنو شود. کشورهای متجاوز ادعا می کنند برای حمایت از یمنی ها، یمنی ها را می کشند، اما مردم اثبات کرده اند که از اختیار و استقلال در تصمیم گیری برخوردارند و سرنوشت کشورشان به دست خودشان است. 
محمد علی الحوثی در توییت دیگری نوشت : فرستاده سازمان ملل ، هدایت فرایند صلح در یمن را به شکل مثبتی بر عهده گرفت اما لجبازی های کشورهای متجاوز در عدم اجازه به هواپیمای این هیئت انصار الله و عدم ارائه تعهداتی به آنها همچون گذشته، حقیقت وجودی آنها را به عنوان کشورهایی تروریستی وافراط گرا و خشونت طلب که قانون بشری را نقض می کنند و بر سر راه پایان دادن به رنج و محنت ملت یمن مانع تراشی می کنند، آشکار کرد. اکنون مخالفت کشورهای متجاوز با صلح بیش از پیش مشخص و آشکار شده است.
وی همچنین نوشت: متجاوزان آمریکایی ، سعودی ، اماراتی و همپیمانان آنها ، تلاش های فرستاده سازمان ملل برای حضور نمایندگان هیئت ملی مذاکره کننده یمن در ژنو را ناکام گذاشته اند ، اما آنچه اکنون برای جامعه جهانی آشکارتر از گذشته شده، این است که نیروهای ائتلاف متجاوز تمایلی برای نشان دادن حسن نیت خود به منظور حل وفصل این مساله ندارند و کسانی که به عنوان نماینده اشغالگران برای مذاکره فرستاده شده اند، فاقد هر گونه صلاحیت و اختیارات هستند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 18 شهریور 1397 - 10:3:58