سرکرده النصره با پول دولتهای حامی خود چه کرده است؟

پنج شنبه 15 شهریور 1397 - 20:32:12
سرکرده النصره با پول دولتهای حامی خود چه کرده است؟

بیروت- الکوثر: یکی از فرماندهان سابق گروه تروریستی جبهه النصره فاش کرد سرکرده این گروه 200 میلیون دلار از بودجه آن را در برخی کشورها سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از شبکه المیادین، صالح الحموی، از فرماندهان سابق گروه تروریستی جبهه النصره  وابسته به القاعده اعلام کرد، ابومحمد الجولانی، سرکرده این گروه  200 میلیون دلار از بودجه این گروه را اختلاس و در برخی کشورها سرمایه‌گذاری کرده و آرزوی تاجر شدن را در سر می‌پروراند.

وی در پیامی توییتری در پاسخ به این سوال که در صورت دستیابی ترکیه به تضمین‌هایی برای عدم حمله به ادلب آیا این گروه حاضر است به طور کامل منحل شود؟ نوشت: هدف از وضع قوانین توسط ترکیه برای این گروه و بلوکه کردن سرمایه‌های آن در این کشور تحت فشار گذاشتن این گروه برای منحل کردن خود است.

الحموی پیرامون سرنوشت تروریست های خارجی هم گفت: اعضای حزب اسلامی ترکستان به استان دیاربکر منتقل خواهند شد و برخی از شبه نظامیان خارجی خواهان بازگشت به کشورشان و برخی خواهان ماندن و جنگیدن تا پایان هستند.

وی افزود: هدف از ورود هر روزه کاروان‌های نظامی ترکیه به ادلب، زمینه سازی برای تقویت موضع خود در مذاکرات است.

الحموی از سرکردگان سابق جبهه النصره و یکی از موسسان آن است که چهار سال پیش به خاطر عدم پایبندی به سیاست‌ رسانه‌ای این گروه از آن جدا شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 15 شهریور 1397 - 20:31:58