پاسخ جالب استاد الازهر به مدعیان وجود «قرآن شیعه ها» و «قرآن سنی ها»

سه شنبه 13 شهریور 1397 - 15:42:16
پاسخ جالب استاد الازهر به مدعیان وجود «قرآن شیعه ها» و «قرآن سنی ها»

تهران- الکوثر: شیخ عبدالسلام محمد استاد دانشگاه الازهر مصر از طریق شبکه الکوثر به شبهه افکنی های مغرضان یا جاهلان درباره تفاوت داشتن قرآن شیعه ها با قرآن سنی ها پاسخ داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این استاد برجسته شعبه الازهر در اسکندریه در برنامه چالشی و پرمخاطب «الوجه الآخر» در پاسخ به ادعای یک شیخ وهابی که در تماس با این برنامه از وجود قرآن شیعیان و قرآن سنی ها سخن به میان آورده بود گفت: شیخ محمد الزغبی که از قاهره با این برنامه تماس گرفت و سخن گفت من او را بسیار نکوهش می کنم و از او گلایه دارم. من فردی نیستم که دیگران را نکوهش کند ولی او کسی است که مردم را گمراه می کند. من اطلاع دارم که شیخ محمد الزغبی بیش از 15 سال در کویت زندگی کرده است و می توانست از برادران شیعه در کویت بپرسد چه قرآنی در اختیار دارند و می خوانند.

استاد عبدالسلام محمد افزود: آقای شیخ محمد الزغبی من از خدا برای تو طلب بخشش می کنم زیرا تو مردم را گمراه می کنی. روایاتی در بین برادران شیعه وجود دارد که آنها این روایات را مردود می دانند. همینطور روایاتی در بین ما سنی ها وجود دارد که ما آن را مردود می دانیم. من روز جمعه این هفته نماز جمعه را در مصلای قدس خواندم و بحمدالله از وقتی وارد ایران شده ام هر روز جمعه در این مصلا نماز خوانده ام. برادران شیعه و برادران سنی که همراه با من نماز می خوانند به کتابخانه می روند و قرآن را بدون هیچ گزینشی از کتابخانه می گیرند تا قرائت کنند.

این استاد برجسته الازهر در حالی که نسخه ای از قرآن کریم در دست داشت افزود: قرآنی که من در اینجا در دست دارم چاپ تهران است و با سوره «حمد» آغاز شده و با سوریه «ناس» به پایان رسیده است.

استاد عبدالسلام با دروغگو خواندن کسی که به نقل از «عبدالله بن مسعود» صحابه بزرگ پیامبر مدعی شده است «سوره حمد جزء قرآن نیست» گفت: ابن مسعود با توجه به جایگاه والایی که داشت و با توجه به نزدیک بودنش به پیامبر اسلام (ص) که از زمان واجب شدن نماز، پنج نوبت در روز پشت سر پیامبر (ص) نماز می گزارد و می شنید که پیامبر (ص) با صدای بلند سوره حمد را در نمازش می خواند، چگونه ممکن است گفته باشد که سوره حمد بخشی از قرآن نیست؟!


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 13 شهریور 1397 - 15:38:4