شیخ نبیل قاووق : حزب الله به دنبال نجات کشور از بحرانهاست

دو شنبه 12 شهریور 1397 - 0:54:15
شیخ نبیل قاووق : حزب الله به دنبال نجات کشور از بحرانهاست

بیروت - الکوثر : عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تاکید کرد حزب الله برای تشکیل دولت در لبنان عجله دارد تا بتواند این کشور را از فروپاشی اقتصادی و مالی و مردم این کشور را از بحران های آب، برق و زباله نجات دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله گفت : این جنبش برای تشکیل دولت عجله دارد این در شرایطی است که مشکلات در این مسیر افزایش یافته است... حزب الله با تشکیل سریع دولت می خواهد این کشور را از فروپاشی اقتصادی و مالی و مردم این کشور را از بحران های برق، آب ، زباله و غیره نجات دهد.
شیخ نبیل قاووق در مراسم بزرگداشت سالروز شهدای مقاومت اسلامی که توسط حزب الله در روستای مجدل زون با حضور برخی از روحانیون، فعالان، شخصیت ها، خانواده های شهداء و جمعی از مردم برگزار شد تاکید کرد: عجله حزب الله در تشکیل دولت از بیم تحریم های آمریکا یا نگرانی از تصمیمات دادگاه بین المللی (رسیدگی به پرونده ترور رفیق حریری) نیست بلکه حزب الله به علت علاقه ای که به میهن و حل دغدغه های مردم و مسائل کشور دارد چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است که تعلل و وقت کشی در آنها جایز نیست. 
شیخ نبیل قاووق با اشاره به اینکه برخی در ایجاد و تشدید مشکلات عجله دارند و با سرو صدا و سخنان تحریک آمیز به تشدید اختلافات سیاسی به ویژه در مقابله با نیروهای مقاومت اقدام می کنند گفت : تلاش ها، سر و صداها و محاسبات آنها هر چه باشد نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت زیرا لبنانی که توانسته است بر دشمنان اسرائیلی و تکفیری و تحریم های آمریکا برای بیش از سه دهه پیروز شود، قوی شده است و از مصونیت مردمی و سیاسی برخوردار است و هیچ گونه اقدام تحمیلی و یا خواست خارجی نمی تواند باعث به لرزه افتادن این کشور شود. 
شیخ قاووق افزود: با وجود معادله مقاومت، سرنوشت اسرائیل، تحمل شکست های پی در پی ، سرنوشت لبنان کسب پیروزی های بیشتر و سرنوشت حزب الله ادامه مسیر پیروزی هاست و با چنین روحیه ای در مناطق الجرود، القلمون و البادیه مبارزه کردیم و طرح اسرائیلی و تکفیری را که همچنان دارای پایگاه هایی در لبنان است و یکی متعلق به جنبش النصره در ادلب و دیگری داعش در منطقه البادیه در شرق فرات است از بین بردیم. 
شیخ نبیل قاووق با اشاره به اینکه امریکا علنا از پایگاه های داعش در شرق فرات و جبهه النصره در ادلب حمایت می کند گفت: امریکا برای محافظت از این پایگاه ها تهدید به دخالت نظامی می کند اما طرفی که از سال 2011 موفق به در هم شکستن اراده 84 کشور در سوریه شده است، عجیب نیست که موفق شود بر اراده امریکا در نبرد ادلب یا شرق البادیه پیروز شود.  
شیخ قاووق در ادامه گفت: وجود داعش در بادیه سوریه و جبهه النصره در ادلب خطری برای لبنان است مخصوصا اینکه بسیاری از تروریست های تکفیری لبنانی در کنار آنها می جنگند و در نتیجه لبنان برای تامین امنیت، و حفظ پیروزی ها و موفقیت های خود نیاز دارد در جنگ در ادلب و شرق فرات پیروز شود و پایگاه های انها را ریشه کن نماید. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


دو شنبه 12 شهریور 1397 - 0:54:4