اذعان دیرهنگام ائتلاف سعودی به کشتار کودکان در صعده

شنبه 10 شهریور 1397 - 21:38:3
اذعان دیرهنگام ائتلاف سعودی به کشتار کودکان در صعده

تهران- الکوثر: فشارهای بین المللی و رسانه‌ای موجب شد ائتلاف سعودی بالاخره به «اشتباه» بودن حمله ای که موجب شهادت دهها کودک یمنی در منطقه ضحیان استان صعده شد اذعان و از این حادث ابراز تاسف کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از شبکه العربیه، کمیته تحقیق درباره حادثه در منطقه ضحیان اعلام کرد ائتلاف باید تدابیر قانونی علیه عاملان حادثه صعده اتخاذ کند.

تیم تحقیق ائتلاف در توجیه جنایت خود در ضحیان که در آن ده‌ها کودک یمنی کشته شدند، اظهار داشت: هدفی که به آن حمله شده، تهدیدی علیه ما نبود که بخواهیم آن را (به صورت عمدی) بمباران کنیم.

این در حالی است که ‏ائتلاف سعودی ابتدا از حمله به اتوبوس دانش آموزان یمنی که منجر به کشته و زخمی‌شدن ده‌ها تن شده، دفاع کرد و آن را یک «اقدام نظامی مشروع» خواند.

سرهنگ «ترکی المالکی»، سخنگوی این ائتلاف بعد از حملات جنگنده‌های سعودی به شمال یمن، گفت که این حمله «اقدامی نظامی و مشروع» بوده و براساس قوانین بین‌المللی حقوق بشر صورت گرفته است.

هواپیماهای ائتلاف سعودی - آمریکایی در تاریخ هجدهم مرداد ماه به شهر ضحیان واقع در استان صعده یمن حمله کردند که در آن بیش از ۵۰ نفر از جمله ۴۰ دانش‌آموز و کودک یمنی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

یک هفته بعد، در جنایتی مشابه که در حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به شهرستان الدریهمی استان الحدیده به وقوع پیوست، ۲۷ کودک دیگر یمنی کشته شدند که در این خصوص با وجود محکومیت‌های بین‌المللی، کمیته‌ حقیقیت یاب از سوی ائتلاف متجاوز تشکیل نشده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 10 شهریور 1397 - 21:37:54

دسته بندی :