واکنش حماس و جهاد اسلامی فلسطین به فشار آمریکا بر آنروا

شنبه 10 شهریور 1397 - 18:37:24
واکنش حماس و جهاد اسلامی فلسطین به فشار آمریکا بر آنروا

بیروت- الکوثر: جنبش های فلسطینی جهاد اسلامی و حماس تأکید کردند آمریکا با قطع کمک مالی به آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی دنبال خط زدن مسأله آوارگان است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آمریکا بامداد امروز شنبه اعلام کرد کمک‌های خود به «آنروا» (آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل) را به صورت کامل قطع می‌کند که این اقدام با واکنش گسترده فلسطینی‌ها روبرو شد.

بر اساس گزارش وبگاه «فلسطین الیوم»، «یوسف الحساینه» از اعضای ارشد حماس گفت این اقدام آمریکا، دزدی سیاسی و سقوط اخلاقی بود و واشنگتن با این کار به دنبال اجرای توطئه‌های هدف‌دار صهیونیست‌ها برای تسویه مسأله آوارگان و تبدیل آن از مسأله‌ای سیاسی به مسأله‌ای انسانی است. این اقدام آمریکا یعنی این که پرونده آوارگان فلسطینی با مجبور کردن دولت‌های میزبان به اسکان یا کوچ دادن آنها بسته شده است.

الحساینه ادامه داد: ما در برابر تحول جدید و خطری واقعی هستیم که حق بازگشت و زندگی میلیون‌ها آواره فلسطینی در جهان را در معرض خطر قرار داده؛ آمریکا بار دیگر نشان داد حامی تروریسم صهیونیستی است.

وی در ادامه بر ضرورت ادامه یافتن راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی تأکید کرد و گفت این تظاهرات آرمان ملت فلسطین و حق مقدسش در بازگشت و کسب استقلال را به تمام جهان یادآوری می‌کند.

جنبش حماس نیز اعلام کرد این اقدام آمریکا خط زدن حق بازگشت فلسطینی‌ها را دنبال می‌کند. حماس تأکید کرد این تصمیم نشان می‌دهد اعضای دولت آمریکا که اکنون دشمن ملت فلسطین و امت اسلامی شده‌اند، پیش‌زمینه صهیونیستی دارند اما ملت فلسطین تسلیم اینگونه تصمیم‌های ظالمانه نخواهد شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 10 شهریور 1397 - 16:49:46

دسته بندی :