ولید معلم: ادلب آزاد می شود چه با صلح چه با جنگ!

شنبه 10 شهریور 1397 - 16:49:52
ولید معلم: ادلب آزاد می شود چه با صلح چه با جنگ!

تهران- الکوثر: ولید معلم، وزیر خارجه سوریه گفت همانطور که بشار اسد، رئیس‌ جمهور سوریه تأکید کرده است، اولویت ما آزادسازی استان ادلب است چه با آشتی و چه با اقدام نظامی.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با «روسیا الیوم» که امروز شنبه پخش شد همچنین گفت ما به دنبال آن نیستیم که با ترکیه درگیر شویم اما ترکیه باید این را درک کند که ادلب یک استان سوری است و متعلق به سوریه است.

ولید معلم گفت: ما اظهارات جدیدی را در کنفرانس مطبوعاتی میان سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان درباره موضع ریاض شنیدیم و این چیزی است که از آن استقبال می‌کنیم.

وزیر امور خارجه سوریه پنجشنبه هشتم شهریور ماه جاری در مسکو به دیدار سرگئی لاوروف همتای روس خود رفت.

لاوروف در این دیدار تأکید کرد: «پس از اینکه عملیات ریشه‌کن کردن تروریسم به پایان خود نزدیک شده زمان آن رسیده است که عملیات بازسازی را انجام دهیم»

المعلم نیز در دیدار مذکور به نوبه خود تصریح کرد که سفر به مسکو در زمان مناسبی برای بررسی آخرین تحولات سیاسی پیرامون سوریه و همکاری اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بین سوریه و روسیه انجام شده است.

المعلم با بیان اینکه در مرحله پایانی حل بحران سوریه و آزادسازی کامل این کشور قرار داریم، خاطر نشان کرد: «آمریکا، انگلیس و فرانسه خرسند نیستند که ببیند طرحشان در سوریه شکست خورده است، لذا قصد دارند خارج از شورای امنیت به ما حمله کنند و روند سیاسی را به شکست کشانده و به گروه تروریستی جبهه النصره کمک کنند».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 10 شهریور 1397 - 16:33:52