شهر تاريخي تدمر تابستان آينده ميزبان گردشگران خواهد بود

پنج شنبه 8 شهریور 1397 - 18:27:13
شهر تاريخي تدمر تابستان آينده ميزبان گردشگران خواهد بود

بيروت- الکوثر: روزنامه لبناني البناء گزارش داد شهر تاریخی تدمر سوریه تابستان سال 2019 میزبان گردشگران خارجی خواهد بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این روزنامه افزود، مقامات سوریه در حال بازسازی شهر تاریخی و قدیمی تدمر در مدت زمان کوتاهی هستند تا این مکان تاریخی برای استقبال از گردشگران در کوتاه ترین زمان ممکن آماده شود.
طلال البرازی استاندار حمص که تدمر در آن قرار دارد اعلام کرد شهر تاریخی تدمر در تابستان سال 2019  آماده پذیرایی از گردشگران خارجی خواهد شد.
 البرازی افزود سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)، روسیه، لهستان، ایتالیا و برخی کشورها و سازمان های دیگر و نیز نهادهای غیر دولتی اروپا آمادگی خود را برای کمک به بازسای شهر تدمر و بازگرداندن آثار و اشیای باستانی به این شهر اعلام کردند.


استاندار حمص تاکید کرد تدمر و تاریخ متمدن و قدیمی آن  فقط متعلق به سوریه نیست بلکه یک میرات تاریخی برای کل جهان است.
تیمی از کارشناسان موزه دولتی پوشکین مسکو در بازسازی آثار و مجسمه های شهر تدمر که از تخریب و نابودی به دست تروریست های داعش در زمان تسلط بر این شهر در امان ماند، مشارکت دارند.


بنابراین گزارش، دولت سوریه بودجه مورد نیاز برای بازسازی شهر تاریخی تدمر را که بدون مشارکت یونسکو یا حمایت کشورهای غربی اجرا می شود، تامین کرده است.
قرار است که مجسمه های بازسازی شده شهر تدمر به زودی در موزه ملی دمشق به نمایش درآید.
کارشناسان سوری با همکاری تعدادی از کارشناسان لهستانی در یک سال گذشته موفق شدند مجسمه شیر معروف را بازسازی کنند و این اثر قدیمی هم اکنون در موزه ملی دمشق قرار دارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 8 شهریور 1397 - 18:26:52