درخواست ترکیه از سوریه برای تعویق عملیات آزادسازی ادلب

سه شنبه 6 شهریور 1397 - 23:40:45
درخواست ترکیه از سوریه برای تعویق عملیات آزادسازی ادلب

بیروت- الکوثر: منبعی نظامی در سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت ترکیه از طریق مسکو از دمشق خواسته است، مهلت 10 روزه برای انحلال گروهک «جبهه النصره» به آنکارا بدهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منبعی نظامی در ارتش سوریه گفت مقامات ترکیه از سوریه خواسته‌اند عملیات نظامی برای آزادسازی استان «ادلب»، واقع در شمال غرب این کشور را به تأخیر بیندازد.

این منبع در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه گفت‏، ترکیه از طریق طرف روسی به سوریه پیام داده و از دمشق خواسته عملیات نظامی مذکور را تا چهارم سپتامبر (۱۳ شهریور) به تعویق اندازد.

منبع سوری مدعی شده است که ترکیه با این کار می‌خواهد طی مهلت داده شده به آن، گروهک تروریستی «جبهه النصره»، شاخه سوری گروهک «القاعده» را که در لیست سیاه تروریستی آمریکا و روسیه و سازمان ملل است، برای منحل شدن قانع کند.

این منبع همچنین گفت طرف روسی پیام ترکیه مبنی بر انحلال جبهه النصره و گروهک‌های متحد آن یا دست‌یابی به هرگونه راه حلی با دولت سوریه را به دمشق منتقل کرده است.

خبر درخواست مهلت ترکیه از سوریه در حالی منتشر می‌شود که قرار است سه کشور ایران، ترکیه و روسیه به عنوان تضمین‌ کننده‌های توافقات «آستانه» و روند مناطق کاهش‌ تنش در سوریه، هفتم سپتامبر (۱۶ شهریور) برای بررسی اوضاع و تحولات سوریه به ویژه استان ادلب، در شهر تبریز گرد هم آیند.

ارتش سوریه طی چند هفته گذشته تجهیزات و نیروهای زیادی به اطراف استان ادلب، به منظور آغاز عملیات آزادسازی این استان که در دست تروریست‌هاست، ارسال کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 6 شهریور 1397 - 23:29:36