دیده‌بان حقوق‌بشر : آمریکا در کنار ائتلاف‌سعودی برای حمله به‎یمن مجرم است

جمعه 2 شهریور 1397 - 14:36:44
دیده‌بان حقوق‌بشر : آمریکا در کنار ائتلاف‌سعودی برای حمله به‎یمن مجرم است

تهران- الکوثر: سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر تاکید کرد: حمایت لجستیکی آمریکا از حملات ائتلاف تحت عربستان‌سعودی به یمن، آمریکا را در زمره طرف‌های همدست و شرکت‌کننده در این حملات قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر روز جمعه با بیان اینکه تحقیقات عربستان‌سعودی و یمن درباره جنایات جنگی در یمن فاقد اعتبار است، اعلام کرد: شورای امنیت سازمان ملل باید به فکر اعمال مجازات‌ ضد سران ائتلاف‌سعودی برای راه‌اندازی جنگ در یمن باشد. 

سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر تصریح کرد: احتمال می‌رود سران عربستان و امارات به‌سبب اتفاقاتی که در یمن می‌افتد با مسئولیت‌های کیفری روبه‌رو شوند. 

سازمان دیده‌بان حقوق اظهار کرد: بخش اعظم مسئولیت حملاتی که در یمن اتفاق می‌افتد، بر عهده سران ائتلاف‌سعودی است.

درهمین حال؛ نماینده سازمان بهداشت جهانی در یمن کشتار شهروندان یمنی در الدریهمی را نقض فاحش قوانین بین‌المللی دانست.

«نِوِیو زاگاریا» تاکید کرد کشتار غیر نظامیان در الدریهمی در یمن به همان شیوه‌ای که در صعده انجام شد، نقض فاحش قوانین بین‌المللی است. 

جنگنده‌های متجاوز سعودی، روز پنجشنبه دو دستگاه خودرو متعلق به آوارگان یمنی را در در «الدریهمی» Ad Durayhimi جنوب استان الحدیده (غرب یمن) هدف قرار دادند که بر اثر آن، 31 کودک و زن جان باختند.

عربستان با حمایت امارات، آمریکا و چند کشور دیگر از مارس 2015 به یمن حمله و سپس این کشور فقیر عربی را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.


جمعه 2 شهریور 1397 - 14:1:13