رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت: سخنان مقام سعودی در راستای عادی سازی روابط با اسرائیل است

پنج شنبه 1 شهریور 1397 - 12:6:0
رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت: سخنان مقام سعودی در راستای عادی سازی روابط با اسرائیل است

تهران- الکوثر: شیخ «ماهر حمود» رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت و از علمای سنی لبنان، سخنان اخیر وزیر اوقاف عربستان سعودی سعودی را گامی در راستای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عبداللطیف آل الشیخ» وزیر اوقاف عربستان دیروز در اظهارنظری بحث برانگیز که ویدیوی آن در شبکه های اجتماعی منتشر شد، با توصیف رژیم صهیونیستی به «کشور اسرائیل»، اقدام این رژیم برای ممانعت نکردن از سفر مسلمانان برای انجام مناسک حج را ستود. 
در واکنش شیخ حمود در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «المیادین» ضمن اعلام مخالفت با موضع آل الشیخ، تاکید کرد که او شخصا نمی تواند چنین موضعی را بیان کند و سخن او، متعلق به خودش نیست.

درهمین ارتباط بخوانید:

عادی سازی روابط بارژیم صهیونیستی به حج هم رسید

ذوق‌زدگی رسانه صهیونیست از اظهارات وزیر سعودی


عالم سنی لبنانی گفت که بسیاری در جهان عرب و اسلام نسبت به نقش عربستان سعودی در عادی سازی روابط با عربستان سعودی واقف هستند.
در همین ارتباط «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز در توئیتی سخنان وزیر اوقاف سعودی در توصیف رژیم صهیونیستی به «کشور»، غیرقابل توجیه خواند.
«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی چند ماه پیش هم در موضعگیری بحث برانگیز در گفت و گو با مجله آمریکایی «آتلانتیک» در پاسخ به این پرسش که «آیا اعتقاد دارید که یهودیان حق دارند دولت- ملت خود را حداقل در بخش هایی از سرزمین نیاکانشان داشته باشند» جواب داد: من بر این باورم که هر مردمی، در هر جایی، حق دارند در کشور امن خودشان زندگی کنند. معتقدم که فلسطینی ها و اسراییلی ها حق دارند سرزمین خودشان را داشته باشند. اما ما باید توافق صلحی داشته باشیم تا ثبات برای هر فردی تضمین شده و روابطی عادی وجود داشته باشد.
بسیاری از ناظران با اشاره به این مواضع و گزارش هایی از تماس مقام های سعودی و اماراتی با رژیم صهیونیستی، معتقدند گام های مهمی در جهت عادی سازی روابط اعراب با این رژیم در حال برداشته شدن است.


پنج شنبه 1 شهریور 1397 - 12:5:51