آمریکا در مذاکرات روسیه درباره افغانستان شرکت نمی کند

پنج شنبه 1 شهریور 1397 - 10:47:2
آمریکا در مذاکرات روسیه درباره افغانستان شرکت نمی کند

تهران - الکوثر : آمریکا دعوت روسیه را برای پیوستن به مذاکرات تحت هدایت روسیه درباره افغانستان رد کرده است

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته تایید کرد: آمریکا دعوت روسیه را برای پیوستن به مذاکرات تحت هدایت روسیه درباره افغانستان رد کرده است، زیرا به اعتقاد واشنگتن بعید است این مذاکرات به پیشبرد روند صلح در این کشور کمکی بکند. 
 روسیه پیشتر اعلام کرده بود طالبان روز چهارم سپتامبر به مذاکرات مسکو خواهد پیوست که به همراه نمایندگانی از چندین کشور همسایه ­در پایتخت روسیه برگزار می شود. این یکی از بزرگترین گام های دیپلماتیک طالبان برای شرکت در مذاکرات صلح از زمان تهاجم سال 2001 آمریکا به افغانستان تاکنون به شمار می رود. 
طالبان برپایی مذاکرات مستقیم با کابل را رد کرده است و به پیشنهاد اوایل این هفته اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز مبنی بر برقراری آتش بس مشروط در ایام عید قربان پاسخی نداده است. 
با این همه جان نیکلسون فرمانده آمریکای نیروهای ناتو در افغانستان روز چهارشنبه اعلام کرد افغانستان از فرصت بی سابقه ای برای رسیدن به صلح بهره مند است.
نیکلسون در کنفرانس خبری به مناسبت اولین سالگرد اعلام راهبرد جدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در افغانستان به خبرنگاران گفت: پس از توقف درگیری ها در بهار، آتش بس جدید پیشنهاد شده از سوی اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نشان می دهد به رغم خشونت ها، امروز فرصت بی سابقه ای برای دستیابی به صلح وجود دارد. 
وی بدون اشاره به مذاکرات روسیه درباره افغانستان در عین حال اذعان کرد تلاشهای نیروهای دولتی افغان به پشتیبانی ائتلاف در بن بست قرار گرفته و دولت افغانستان در بازپس گیری مراکز جمعیتی بیشتر از کنترل طالبان توفیق چندان نداشته است. 
این ژنرال آمریکایی با این همه تاکید کرد نیروی هوایی افغانستان و یگان های عملیات ویژه این کشور به لحاظ تعداد و توانمندی ها رو به رشد است و آثار و پیامدهای این پیشرفت طی سالیان آینده خود را نشان خواهد داد.


پنج شنبه 1 شهریور 1397 - 10:28:30

دسته بندی :