عملیات نیروهای «حشدالشعبی» علیه داعش در مرزهای سوریه

یک شنبه 28 مرداد 1397 - 16:49:50
عملیات نیروهای «حشدالشعبی» علیه داعش در مرزهای سوریه

بغداد - الکوثر : نیروهای بسیج مردمی عراق مواضع تروریست های تکفیری داعش در مرزهای مشترک با سوریه را هدف قرار دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، عملیات روز یکشنبه نیروهای حشدالشعبی عراق با پشتیبانی نیروهای پلیس مرزی انجام شد و طی آن مواضع داعش هدف حملات سنگین توپخانه ای حشد الشعبی قرار گرفت. 

روز شنبه نیز نیروهای حشدالشعبی عملیاتی را علیه داعشی ها در مرزهای سوریه انجام دادند. 

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی از عملیات مشترک نیروهای پلیس اتحادیه عراق و نیروهای پیشمرگه کُرد برای تأمین امنیت پل «التون» در مسیر کرکوک به اربیل خبر داد. 

قرار است امروز پل «التون» افتتاح شود و ایست بازرسی مشترکی توسط نیروهای پیشمرگه و پلیس عراق در ورودی و خروجی پل ایجاد شده و نیروهای پیشمرگه کُرد امنیت مسیر منتهی به اربیل و نیروهای پلیس عراق مسیر منتهی به کرکوک را تأمین می کنند. 

وزارت دفاع عراق نیز اعلام کرد، نیروهای امنیتی این کشور موفق شدند شماری از اعضای گروه تروریستی داعش را در موصل شناسایی و اعضای آن را بازداشت کنند. 

وزارت دفاع عراق افزود عناصر گروه تروریستی داعش در پی آماده سازی برای اجرای عملیات تروریستی علیه شهروندان عراقی و نیروهای امنیتی در نینوا بودند. 

درهمین حال، مرکز اطلاع رسانی اخبار امنیتی عراق اعلام کرد، نیروهای امنیتی این کشور موفق شدند در عملیاتی در شهر موصل، تعدادی از بمب های برجای مانده از گروه تروریستی داعش را در استان نینوا کشف و خنثی کنند.

نیروهای امنیتی عراق همچنین روستای «قابوسیه» واقع در استان نینوا را به صورت کامل از وجود تجهیزات نظامی برجای مانده از گروه تروریستی داعش پاکسازی کردند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 

الکوثر را در توئیتر دنبال کنید 

برای عضویت در کانال سروش اینجا کلیک کنید


یک شنبه 28 مرداد 1397 - 16:30:51

دسته بندی :