انصارالله: نیروهای مغرب از یمن خارج شوند

شنبه 27 مرداد 1397 - 10:50:2
انصارالله: نیروهای مغرب از یمن خارج شوند

تهران – الکوثر: روزنامه فرامنطقه ای 'رای الیوم' جمعه شب گزارش داد: گروه انصارالله از مغرب خواست، نیروهای خود را که در قالب ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن اعزام کرده است، از این کشور خارج کند.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رای الیوم در ادامه به نقل از الحوثی نوشت: مغرب توجیهی برای ماندن در یمن و کشتار مردم و سهیم شدن در جنایت ندارد و آنها برای خروج از ائتلاف تحت رهبری عربستان ترسی به دل راه ندهند.

رئیس شورای عالی انقلاب مردم یمن، ضمن قدردانی از کشورهایی که از ائتلاف عربستان خارج شده اند، افزود: هر کشوری که از این ائتلاف خارج می شود بیانگر زیان سیاسی و نظامی سعودی است.

'محمد علی الحوثی' به مناسبت دومین سالگرد ریاست شورای عالی انقلاب مردم یمن در بیانیه ای گفت، کشورهای متجاوز و هم پیمانان آنها آتش بس را نمی پذیرند، چرا که آنان خالقان تروریسم و تاجرانی هستند که از جنگ به سود خود بهره برداری می کنند که نتیجه آن ویرانی کشور و دست زدن به کشتارهای جمعی روزانه است.

مغرب از سال 2015 با یکهزار و 500 نظامی و نیروی زمینی و هوایی و مشارکت 6 فروند جنگنده آمریکایی 'اف16' به ائتلاف به سرکردگی عربستان در جنگ علیه یمن پیوست.

جنبش انصارالله یمن در طول این سالهایی که مغرب در چارچوب ائتلاف ادعایی عربستان حضور دارد، یک فروند جنگنده این کشور را سرنگون کرد که در نتیجه آن خلبان آن کشته شد.

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در 25 مارس 2015 (ششم فروردین 94) تحت عنوان عملیات طوفان قاطعیت حملات خود را به یمن آغاز کرد.

علاوه بر مشارکت نیروی هوایی پنج عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان، امارات، کویت، بحرین و قطر) به همراه مغرب، مصر، اردن و سودان در حمله به یمن، سومالی نیز به این ائتلاف اجازه داد تا از پایگاه های داخل این کشور برای حمله به یمن استفاده کنند.

پس از تحریم قطر در خرداد ماه 96 از سوی عربستان، امارات، بحرین و مصر ، دوحه نیروهای خود را از مرز مشترک عربستان و یمن خارج کرد.

ائتلاف عربی به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری به قدرت، یمن را آماج حملات مختلف هوایی، زمینی و دریایی قرار داد که در نتیجه آن ده ها غیرنظامی یمنی کشته و تاسیسات زیربنایی این کشور به کلی ویران شده است.


اخبار یمن را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 27 مرداد 1397 - 10:49:51

دسته بندی :