راشاتودی: دشمنی ترامپ با ایران قبرهای بیشتری برای سربازان آمریکایی در افغانستان آماده می‌کند

جمعه 26 مرداد 1397 - 14:39:19
راشاتودی: دشمنی ترامپ با ایران قبرهای بیشتری برای سربازان آمریکایی در افغانستان آماده می‌کند

تهران – الكوثر: راشاتودی در نوشتاری به دشمنی و تحریم‌های بیشتری ترامپ علیه ایران و تاثیر آن روی جنگ داخلی افغانستان پرداخته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حملات بی‌امان جنگجویان طالبان به نیروهای افغان و خارجی – و همچنین شهرهای افغانستان- نشان می‌دهد که آمریکا آخرین کشوری است که در باتلاق این کشور گرفتار آمده است.

 

راشاتودی می‌نویسد: دشمنی روزافزون ترامپ با ایران و تلاش او برای براندازی حکومت در این کشور تاثیر مستقیمی روی نبرد آمریکایی‌ها در افغانستان دارد. یکی از این تاثیرات مربوط به کارگران افغان است که در ایران مشغول به کار هستند. تلاش برای نابودی اقتصاد ایران باعث قطع شدن خط حیاتی ارسال پول از ایران به افغانستان می‌شود و قطعاً باعث دردسر بیشتر برای آمریکایی‌ها خواهد شد.

 

از سوی دیگر این کارگران به افغانستان بازگشته و احتمال حضورشان در صفوف طالبان بیشتر می‌شود. تهدید دیگر این است که افغانستان دیگر قادر نخواهد بد از بنادر ایران برای واردات و صادرات استفاده کند.

 

راشاتودی در قسمت دیگری از این نوشتار مدعی شده فشار بیشتر ترامپ روی ایران باعث حمایت تهران از طالبان می‌شود و این حمایت باعث حملات بیشتر این گروه به نیروهای آمریکایی و کنده شدن گورهای بیشتر آنان در افغانستان خواهد شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

 


جمعه 26 مرداد 1397 - 14:34:54

دسته بندی :