چگونه رژیم آل خلیفه شهروندان بحرینی را از نعمتهای این کشور محروم می کند؟

سه شنبه 23 مرداد 1397 - 14:41:17
چگونه رژیم آل خلیفه شهروندان بحرینی را از نعمتهای این کشور محروم می کند؟

تهران- الکوثر: معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین رژیم آل خلیفه را به محروم کردن شهروندان بحرینی از نعمت ها و امکانات این کشور از طریق جذب شمار زیادی نیروی کار خارجی و اعطای تابعیت به خارجی ها متهم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ عبدالله صالح با حضور در برنامه «قضیه ساخنه» شبکه جهانی الکوثر از شهر مقدس قم گفت: نیازی به حضور خارجی ها در بحرین به این گستردگی نیست چه این افراد کارگر باشند یا تابعیت دریافت کرده باشند. اما آنچه موجب می شود مقامات آل خلیفه صرفا به این گونه مسائل بپردازند، دشمنی آنان با ساکنان اصلی این کشور و در تنگنا قرار دادن آنان در همه زمینه ها است.

معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین افزود: برخلاف آنچه آل خلیفه ادعا می کند بحرین کشور فقیری نیست بلکه دارای منابعی است که دست کم برای ساکنان این کشور کافی است. اما فساد اداری موجود و تقابل مقامات آل خلیفه با ساکنان اصلی کشور موجب حضور این همه خارجی در بحرین شده است. با عقل جور در نمی آید که در کشوری مثل بحرین، خارجی ها 53 درصد جمعیت و بحرینی ها 47 درصد جمعیت را تشکیل دهند. بخش زیادی از این بحرینی ها هم کسانی هستند که به آنان تابعیت داده شده است. ما به تدریج به سمتی پیش می رویم که ساکنان اصلی بحرین فقط یک سوم یا یک چهارم جمعیت این کشور را تشکیل می دهند که علت آن سیاست عمدی برای فشار بر ساکنان اصلی و محروم کردن ساکنان اصلی بحرین از نعمت های این کشور است. به همین علت ما با اطمینان می گوییم که بحرین با تکیه به فرزندان و جوانانش می تواند کشوری پیشرفته باشد و نیازی به این نیروی کار خارجی ندارد. این خارجی ها را آل خلیفه برای مبارزه با ساکنان اصلی وارد بحرین کرده است.

شیخ عبدالله صالح با اشاره به این که سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هم وضع مشابهی دارند گفت: درصد بسیار بالایی از ساکنان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را خارجی ها تشکیل می دهند در حالی که این کشورها با تکیه بر نیروی کار داخلی می توانند امور خود را اداره کنند. ولی حکومت ها در این کشورها از مردم خود بیگانه هستند به همین علت برای آن که بتوانند حکومت کنند به خارجی ها تکیه می کنند. هم اکنون بحرینی ها اعم از شیعه و سنی، از طریق حضور کارگران خارجی و از طریق اعطای تابعیت به خارجی ها تهدید می شوند تا به زانو درآورده شوند و در برابر خواست آل خلیفه تسلیم شوند. هدف این گونه اقدامات، خلاص شدن از دست ساکنان اصلی کشور است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


سه شنبه 23 مرداد 1397 - 14:41:10