مهلت یکماهه دولت ترامپ برای مشخص کردن اهداف عربستان و امارات در یمن

سه شنبه 23 مرداد 1397 - 12:2:29
مهلت یکماهه دولت ترامپ برای مشخص کردن اهداف عربستان و امارات در یمن

تهران- الکوثر: براساس قانون بودججه نظامی آمریکا، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ۳۰ روز مهلت دارد تا گزارشی‌ درباره اهداف عربستان و امارات در یمن به کنگره آمریکا ارسال کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در پایگاه نظامی فورت درام نیویورک قانون بودجه نظامی آمریکا به ارزش ۷۱۷ میلیارد دلار را برای سال ۲۰۱۹ امضا کرد.

در بخشی از قانون دفاعی آمده است، از ۳۰ روز بعد از اجرایی شدن این قانون، رئیس‌جمهور آمریکا موظف است به کمیته‌های مرتبط کنگره از جمله درباره اهداف نظامی و سیاسی عربستان و امارات در یمن و اینکه آیا کمک آمریکا به ائتلاف تحت امر عربستان به پیشرفت چشمگیری در راستای تحقق آن اهداف منجر شده است یا خیر اطلاع‌رسانی کند.

براساس این قانون، دولت آمریکا همچنین باید جزئیاتی از اقدامات عربستان برای جلوگیری از وقوع تلفات به غیرنظامیان یمنی و این که آیا کمک آمریکا به کاهش شمار تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی تحت امر عربستان منجر شده است یا خیر گزارش ارائه کند.

این در حالی است که هفته گذشته رسانه‌های یمنی از حمله هواپیماهای ائتلاف تحت امر عربستان به اتوبوسی در یک بازار شلوغ در استان صعده در شمال یمن خبر دادند. این حمله به کشته شدن دست‌کم ۵۰ تن و زخمی شدن ۷۷ تن دیگر منجر شد. بیش از نیمی از کشته‌ شدگان کودکان زیر ۱۵ سال بودند.

همچنین براساس قانون اختیار دفاع ملی آمریکا، دولت ترامپ باید منابع حمایت خارجی از انصارالله شامل کمک مالی، انتقال تسلیحاتی، طراحی عملیاتی، آموزش و کمک مشاوره‌ای را در فهرستی معرفی کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


سه شنبه 23 مرداد 1397 - 12:2:21