پرونده جنایات رژیم صهیونیستی به دیوان کیفری رفت

چهار شنبه 10 مرداد 1397 - 21:46:22
پرونده جنایات رژیم صهیونیستی به دیوان کیفری رفت

تهران - الکوثر : کمیته ملی تظاهرات حق بازگشت و لغو محاصره نوار غزه، پرونده تجاوزات و جنایت های رژیم صهیونیستی علیه تظاهرکنندگان در راهپیمایی مسالمت‌آمیز «حق بازگشت» را به دیوان کیفری بین المللی (لاهه) تحویل داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، کمیته ملی حق بازگشت با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: پرونده حقوقی کاملی درباره تجاوزات و جنایت های رژیم صهیونیستی که تاکنون منجر به شهادت بیش از 155 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 17 هزار نفر، از جمله تعدادی از زنان ، کودکان، امدادگران و روزنامه نگاران شده است ، به دیوان کیفری تحویل داده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این پرونده شامل گزارش حقوقی درباره تظاهرات‌های حق بازگشت و لغو محاصره غزه و گزارش های تخصصی درباره جنایت های رژیم صهیونیستی علیه کودکان، روزنامه نگاران و تیم های پزشکی و نیز نامه کمیته تظاهرات‌ها به دفتر دادستانی کل دیوان کیفری بین المللی است. 

راهپیمایی مسالمت‌آمیز «حق بازگشت» از 30 مارس به مناسبت «روز زمین» در نوار مرزی باریکه غزه و سرزمین‌های اشغالی آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

فلسطینیان با حضور گسترده در تظاهرات های حق بازگشت در نزدیکی مرزهای باریکه غزه سعی در تاکید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به اراضی اشغالی و لزوم لغو محاصره نوار غزه دارند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 10 مرداد 1397 - 21:46:8

دسته بندی :