هشدار مسئول فلسطینی درباره توقف فعالیت بیمارستانهای غزه

یک شنبه 7 مرداد 1397 - 17:20:4
هشدار مسئول فلسطینی درباره توقف فعالیت بیمارستانهای غزه

تهران - الکوثر : معاون وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه درباره خطر توقف فعالیت بیمارستانهای غزه و ارائه خدمات پزشکی به ویژه به مجروحان هشدار داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، یوسف ابوالریش معاون وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه ، درباره خطرات بحران سوخت بر اوضاع وخیم بهداشتی در بیمارستان های نوار غزه هشدار داد و تاکید کرد: کمبود سوخت، خطر توقف کامل نظام بهداشت را در این منطقه به وجود آورده است. 

ابو الریش در گفتگو با پایگاه خبری "الرساله نت" با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت فلسطین برای جبران قطعی برق بیمارستان ها، هر ماه به نیم میلیون لیتر سوخت نیاز دارد ، تصریح کرد: داروهای موجود در باریکه غزه، فقط برای مدت کوتاهی کفایت می کند و همین مساله خطر وقوع فاجعه انسانی واقعی را ایجاد می کند. 

معاون وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه گفت : افزایش شمار زخمی ها درپی تظاهرات "حق بازگشت" باعث افزایش نیاز این وزارتخانه به وسایل و تجهیزات پزشکی و آنتی بیوتیک ها شده است زیرا مجروحانی که از بیمارستان ترخیص می شوند نیاز به آنتی بیوتیک دارند، اما وزارت بهداشت از کمبود شدید و هفتاد درصدی آن رنج می برد. 

ابو الریش با اشاره به اینکه وزارت بهداشت فلسطین برای تهیه داروی لازم این وزارتخانه به دو میلیون و پانصد هزار دلار در ماه نیاز دارد، تصریح کرد: به دلیل کمبود دارو، بیماران در نوار غزه نمی توانند برای مدت طولانی تحت درمان قرار گیرند و وزارت بهداشت در حال حاضر بر اساس سیاست مدیریت بحران عمل می کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 

الکوثر را در توئیتر دنبال کنید 

برای عضویت در کانال سروش اینجا کلیک کنید


یک شنبه 7 مرداد 1397 - 17:2:34

دسته بندی :