درخواست حیدر العبادی از گروههای سیاسی عراق

یک شنبه 7 مرداد 1397 - 14:30:21
درخواست حیدر العبادی از گروههای سیاسی عراق

بغداد - الکوثر : درپی گسترش اعتراض‌های مردمی عراق، نخست وزیر این کشور احزاب و نیرو‌های سیاسی را به انسجام و وحدت برای ساختن عراق و حل مشکلات آن با پرهیز از کشمکش‌های سیاسی دعوت کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حیدر العبادی نخست وزیر عراق همچنین بر جدیت در ارائه خدمات به شهروندان، سرمایه گذاری، سازندگی و تأمین فرصت‌های شغلی برای همه شهروندان و نیز رونق بخشیدن به اقتصاد عراق تاکید کرد. العبادی هشدار داد : اگر پایه حکومت «کشمکش» و«سهم خواهی » باشد ، فروپاشی نتیجه آن خواهد بود.

تظاهرات اعتراضی مردم عراق علیه فساد دولتی و ضعف خدمات عمومی بویژه خاموشی های طولانی مدت برق، کمی آبی ، مشکل اشتغال، اخیرا در شهر بصره (جنوب عراق ) آغاز و بسرعت به استان های مرکزی و جنوبی و از جمله بغداد پایتخت این کشور رسیده  است. خبر دیگر اینکه  نخست وزیر عراق  با برکناری وزیر برق این کشورخواهان تحقیق از وی به علت وخیم شدن اوضاع بخش برق شد.

درپی گسترش اعتراض‌های مردمی عراق و شکل گیری درگیری و خشونت با نیروهای امنیتی که به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن دهها نفر منجر شد،  «حیدرالعبادی» نخست وزیر این کشور در فرمانی هفت ماده‌ای، بر رسیدگی فوری به خواسته‌ها و مشکلات مردم این شهرها تاکید کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 

الکوثر را در توئیتر دنبال کنید 

برای عضویت در کانال سروش اینجا کلیک کنید


یک شنبه 7 مرداد 1397 - 14:22:38

دسته بندی :