اسقف اعظم رم در قدس: رژیم اشغالگر به دنبال تخریب مسجد الاقصی است

جمعه 5 مرداد 1397 - 19:57:54
اسقف اعظم رم در قدس: رژیم اشغالگر به دنبال تخریب مسجد الاقصی  است

تهران- الکوثر: : اسقف اعظم رم در قدس بااشاره به حملات متعدد نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی تاکید کرد : رژیم اشغالگر به دنبال تخریب مسجد الاقصی و احیای معبد یهودیان است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، اسقف عطالله حنا رئیس اسقف‌های ارتدوکس در قدس و اسقف اعظم رم در سرزمینهای اشغالی گفت: رژیم اشغالگر قدس بیش از هر زمان دیگری قدس را هدف قرار می دهد و بر اقدامات نژادپرستانه خود اصرار دارد.
وی افزود: همه کلیساهای موجود در قدس، تعدی نظامیان رژیم اشغالگر به نمازگزاران را که تعدی آشکاری به حساب می آید، محکوم می کنند. اقدامات غیرقانونی رژیم اشغالگر در صحنهای مسجد الاقصی جنایتی پلید علیه قدس است.

درهمین ارتباط : 

حمله به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی +فیلم

صهیونیست‌ها درب‌های مسجدالاقصی را بستند


اسقف عطالله حنا در ادامه افزود: اشغالگران در سایه سکوت جهان عرب در برابر جنایات این رژیم، فلسطینیان و اهالی قدس را تنها و بی دفاع یافته اند.
وی همچنین گفت: مسجد الاقصی به شکل ویژه ای هدف قرار گرفته است و زمین لرزه های ساختگی اخیر جهت آماده سازی برای زمین لرزه ساختگی دیگر در شهر برای ویران کردن مسجد الاقصی و احیای معبد یهودیان به جای آن است. آنچه در مسجد الاقصی روی می دهد بسیار خطرناک و پیامی برای اهالی قدس به منظور دور شدن از بخش قدیمی شهر است.
رئیس اسقف‌های ارتدوکس در قدس همچنین خاطر نشان کرد که قانون نژادپرستانه سرزمین یهودیان، گواهی بر راندن دسته جمعی فلسطینیان است و از نژادپرستی رژیم اشغالگر پرده برداشت.
عطالله حنا که با شبکه المیادین گفتگو میکرد، افزود: باید از طریق پایان دادن به چند دستگی ها و وحدت و یکپارچگی برای دفاع از مقدساتمان، به این اقدامات اشغالگران پاسخ دهیم. رژیم اشغالگر از ضعف عربها استفاده می کند تا به تجاوزات خود ادامه دهد، آن هم پس از سکوت عربها در برابر انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی. ملتهای عربی باید برای دفاع از قدس دست به کار شوند، زیرا ما به نظامهای آنان اعتمادی نداریم.


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


جمعه 5 مرداد 1397 - 17:55:15