اعتراض نهادهای مدنی جهان اسلام به تصویب قانون «کشور یهود»

چهار شنبه 3 مرداد 1397 - 15:14:35
اعتراض نهادهای مدنی جهان اسلام به تصویب قانون «کشور یهود»

تهران- الکوثر: اتحادیه نهادهای مدنی جهان اسلام تصویب قانون به اصطلاح «کشور یهود» را در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در بیانیه  اتحادیه نهادهای مدنی جهان اسلام آمده است: «رژیم اسرائیل با ناعادلانه سرزمین فلسطین را اشغال کرده و با اقدامات تروریستی به حیات خود ادامه داده است. تصویب قانون «کشور یهود» در کنست  گام دیگری برای ادامه اشغالگری این رژیم اشغالگر  است.

این تصمیم رژیم صهیونیستی ، تلاشی برای فراهم کردن پوشش قانونی جهت پاکسازی سازی قومی مردم فلسطین توسط نظامیان اسرائیل است. در قانون فوق حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین تاریخی آنها نادیده گرفته شده است.

براساس قانون جدید، عبری تنها زبان رسمی اسرائیل خواهد بود. در این رژیم آپارتاید که نظیری برای آن در جهان آزاد وجود ندارد، فلسطینیان و صاحبان اصلی این سرزمین، شهروند درجه دوم محسوب خواهند شد.

قانون کشور یهود مغایر کنوانسیون سازمان ملل و تمام ارزش های حقوقی است. سکوت و ناکارآمدی نهادهای های بین المللی، به ویژه سازمان ملل متحد مردود است. این قانون از نظر مسلمانان جهان فاقد اعتبار است».

گفتنی است طرح «تشکیل دولت ملی خلق یهود» هفته گذشته در پارلمان رژیم صهیونیستی  (کنست) بررسی شد و با 62 رای موافق و 55 رای مخالف به تصویب نمایندگان آن رسید.نمایندگان فلسطینی‌تبار کنست پس از پایان رای‌گیری در اعتراض به تصویب این لایحه جنجال برانگیز نسخه های آن را پاره کردند. تنش در کنست در پی واکنش نمایندگان فلسطینی به تصویب لایحه مذکور شدت یافت و ماموران امنیتی آنها را از صحن مجلس بیرون راندند.


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


چهار شنبه 3 مرداد 1397 - 15:14:28