اختصاصی ؛ ضربه سنگین نیروی دریایی یمن به ائتلاف سعودی

دو شنبه 1 مرداد 1397 - 23:48:36
اختصاصی ؛ ضربه سنگین نیروی دریایی یمن به ائتلاف سعودی

ویژه- الکوثر: نیروی دریایی ارتش و انصارالله یمن در عملیاتی پیچیده در بندر "مخاء" ضربات سنگینی به ائتلاف سعودی وارد کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نیروی دریایی ارتش و انصارالله یمن در عملیاتی پیچیده موفق شدند اتاق فرماندهی عملیات ائتلاف سعودی در بندر "مخاء" را هدف قرار داده و نابود کنند.
یک عضو اعلام مقاومت در یمن در گفت وگو با الکوثر تصریح کرد: یگان‌هایی از نیروی دریایی ارتش و کمیته مردمی انصارالله یمن در ادامه عملیات خود علیه اشغالگران و مزدوران ائتلاف سعودی در بندر "المخاء" موفق شدند اتاق فرماندهی عملیات این ائتلاف را هدف قرار داده و منهدم کنند.
این عضو اعلام مقاومت اضافه کرد: در این عملیات همچنین تعدادی از مخازن سوخت ائتلاف سعودی نیز هدف قرار گرفته و کاملا نابود شد.
وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش و انصارالله یمن همچنین موفق شدند تلاش ائتلاف سعودی برای پیشروی دریایی به سوی ساحل غربی را ناکام گذاشته و شناورهای ائتلاف را مجبور به عقب نشینی کنند.
به گفته این عضو اعلام مقاومت در این عملیات ده‌ها نفر از مزدوران و سربازان ائتلاف سعودی از جمله برخی از فرماندهان و افسران این ائتلاف از پای درآمده یا زخمی شدند.
وی افزود: نیروهای یمنی موفق شدند مقادیر قابل توجهی از تسلیحات و تجهیزات مزدوران سعودی را نیز به غنیمت بگیرند.
عربستان سعودی که از هفته‌ها قبل و به منظور اشغال بندر "الحدیده" حمله گسترده‌ای به ساحل غربی یمن را آغاز کرده است تاکنون هیچ موفقیتی به دست نیاورده و علاوه بر کشته و زخمی شدن هزاران نفر از مزدوران این ائتلاف صدها شبه نظامی تحت حمایت عربستان نیز به محاصره نیروهای یمنی درآمده‌اند.


اخبار یمن را اینجا پیگیری کنید 

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


دو شنبه 1 مرداد 1397 - 23:27:4