مشاور سیاسی مسعود بارزانی: برای جلوگیری از تشکیل ائتلاف بزرگ شیعیان تلاش می کنیم

دو شنبه 1 مرداد 1397 - 8:22:50
مشاور سیاسی مسعود بارزانی:  برای جلوگیری از تشکیل ائتلاف بزرگ شیعیان تلاش می کنیم

تهران- الکوثر: هیمن اورامی مشاور سیاسی مسعود بارزانی رهبر حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کرد آنها برای جلوگیری از تشکیل ائتلاف بزرگ شیعیان در عراق تلاش می کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در حالیکه دو حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کردند کمیته مشترکی برای مذاکره با سایرگروههای عراقی در راستای تشکیل دولت جدید در این کشور تشکیل داده اند هیمن اورامی مشاور سیاسی مسعود بارزانی رهبر حزب دموکرات کردستان عراق اعلام نمود هدف آنها جلوگیری از تشکیل یک ائتلاف بزرگ شیعیان در عراق می باشد.
وی افزود: با جلوگیری از تشکیل ائتلاف بزرگ شیعیان آنها نخواهند توانست نخست وزیر را بطور یکجانبه و به دور از مشاوره با سایر احزاب عراقی تعیین نمایند.
مشاور سیاسی مسعود بارزانی که با رسانه های کرد عراقی صحبت می کرد تاکید کرد برنامه مشترک تهیه شده برای مذاکره با گروههای عراقی به نحوی است که تصمیم گیری در خصوص موضوعات مهم عراق بدون حضور کردها امکان پذیر نباشد.
هیمن اورامی تصریح نمود آنها تلاش خواهند کرد توافق سیاسی با بغداد به گونه ای باشد که کردهای این کشور در تمامی موضوعات سیاسی، امنیتی و اقتصادی عراق نقش آفرینی نمایند.
در ارتباط با عدم استقبال سایر گروههای کرد عراقی از طرح تهیه شده وی اظهار داشت: به اعتقاد ما بهتر است سایر گروههای کرد عراقی نیز در این خصوص همکاری کنند.
به جز حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان عراق سایر احزاب کردعراقی با تاکید بر تقلب در انتخابات پارلمانی عراق از سوی این دو حزب هرگونه همکاری و مشارکت سیاسی مشترک را با آنها رد کرده اند.
در انتخابات پارلمانی عراق در 12 ماه می سال جاری میلادی دو حزب عمده کرد عراقی در منطقه کردستان عراق بیشترین کرسی های پارلمانی را به خود اختصاص دادند. 


اخبار عراق را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


دو شنبه 1 مرداد 1397 - 0:10:14

دسته بندی :