تقدیر گروه های فلسطینی از موضع مثبت حماس در قبال طرح آشتی ملی

یک شنبه 31 تیر 1397 - 8:53:15
تقدیر گروه های فلسطینی از موضع مثبت حماس در قبال طرح آشتی ملی

تهران - الکوثر : گروه های فلسطینی با تمجید از موضع مثبت حماس در قبال طرح آشتی ملی مصر، اعلام کردند ، تاخیر و تعلل جنبش فتح در موافقت با این طرح نشانه ای منفی و مانعی جدید در راه تحقق آشتی ملی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز شنبه در گفت وگو با الرساله نت ، تصریح کرد : موضع مثبت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در قبال آشتی ملی، باعث تقویت حرکت به سمت اجرای این طرح می شود و باید جنبش فتح با طرح آشتی ملی موافقت کند تا زمینه پایان شکاف داخلی فراهم شود. 

ماهر مزهر عضو کمیته مرکزی جبهه خلق نیز نسبت به پافشاری بر انجام گفتگوهای دوجانبه در پرونده آشتی ملی هشدار داد و بر لزوم تقویت نقش گروه ها و اهمیت حضور آنها در گفتگوهای آشتی ملی به منظور کمک به پایان شکاف داخلی تاکید کرد. 

وجیه ابوظریفه از رهبران حزب مردم بر لزوم خودداری از وضع پیش شرط در پرونده آشتی ملی تاکید کرد و خواستار اتخاذ موضع مشابه جنبش حماس از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین شد. 

موسی ابو مرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس پنجشنبه گذشته (19ژوئیه) از آمادگی این جنبش برای اجرای کامل طرح پیشنهادی مصر در مسیر اجرای آشتی ملی خبر داده بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 

الکوثر را در توئیتر دنبال کنید 

برای عضویت در کانال سروش اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 31 تیر 1397 - 8:37:32

دسته بندی :