استاد حوزه مطرح کرد:

علت وجود تعداد زیادی امامزاده در ایران چیست؟

جمعه 29 تیر 1397 - 11:17:1
علت وجود تعداد زیادی امامزاده در ایران چیست؟

تهران- الکوثر: استاد حوزه و اخلاق، حضور مبارک امام هشتم امام رضا (ع) در ایران را عامل جذب شیعیان و بسیاری از فرزندان ائمه به ایران در زمان حکومت عباسیان دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدیان شامگاه پنج‌شنبه (۲۸ تیرماه) در مراسم روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان که در مصلی شاه عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد با اشاره به این موضوع که یکی از مهم ترین سوالات در ذهن محبین اهل‌بیت(ع) این است که دلیل تکریم امامزادگان چیست؟ اظهار کرد: ما در سرزمین ایرن امامزاده زیاد داریم، در تاریخ آمده است که بعد از حکومت امام علی(ع) حکومت اسلامی از نظر قدرت نظامی ضعیف شد و بعد از شهادت امام حسن(ع) و امام حسین(ع) کار به جایی رسید که تعداد شیعیان کم شد و در زمان امام سجاد(ع) تنها ۳ الی ۴ نفر شیعه واقعی باقی ماند.

وی ادامه داد: عقاید جذاب شیعه در زمان امام سجاد(ع) باعث شد که تعداد شیعیان بیشتر شود، اما اینکه ایرانیان به اسلام بیشتر علاقمند شدند در زمان امام رضا(ع) بود، به لطف حضور امام رضا(ع) بسیاری از شیعیان و اطرافیان اهل‌بیت(ع) همچون امامزاده حمزه(ع) و طاهر(ع) به سمت ایران آمدند و قرار بود خیلی از امامزادگان امروز ما نیز به سمت امام رضا(ع) بشتابند.

این استاد اخلاق و حوزه تاکید کرد: سوال این است که تنها انتساب به ائمه زمینه تقدس امامزادگان را فراهم کرده یا عوامل دیگری باعث این امر شده است؟ انتساب به اهل‌بیت(ع) زمانی تقدس پیدا می‌کند که متصل به عمل نیک یا حسب هم شود، ما امامزادگان را به خاطر نسب آنها زیارت نمی‌کنیم در واقع این امامزادگان از زمره ستارگان آسمان ذریه اهل‌بیت(ع) هستند و به همین منظور ما آنها را زیارت می‌کنیم.

سعیدیان یادآور شد: در دوران آخر زمان مردم فقط به ظواهر شریعت و دین نگاه می‌کنند، ظواهر شریعت مثل همین نماز، عبادات و یا زیارت حرمین مختلف است البته این ظواهر مقدس است اما به تنهایی ما را به سر منزل اصلی نمی‌رساند، اینکه این ظواهر به حقایق نزدیک و متصل شود عواملی نیاز است، عبادات ظاهری در نتیجه باید به طهارت حقیقی برسد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


جمعه 29 تیر 1397 - 11:16:50