رسانه های صهیونیستی: ترامپ قابل اعتماد نیست!

پنج شنبه 28 تیر 1397 - 11:58:37
رسانه های صهیونیستی: ترامپ قابل اعتماد نیست!

تهران- الکوثر: روزنامه اینترنتی رای الیوم نوشت رسانه های رژیم صهیونیستی با انتقاد از رفتار نخست وزیر این رژیم در نزدیک شدن به رئیس جمهور آمریکا تاکید کردند ترامپ قابل اعتماد نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، زهیر اندراوس در یادداشتی در روزنامه رای الیوم که از لندن به روز می شود نوشت: آثار و پیامدهای نشست هلسینکی میان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ همتای آمریکایی او همچنان بر ساز و کارهای سیاسی تل آویو سایه افکنده است. خبری که روزنامه اسرائیلی معاریو منتشر کرد بسیار قابل توجه بود. معاریو به نقل از منابع عالیرتبه در دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که برای نخستین بار به آن اذعان کرده بود نوشت: وی (نتانیاهو)ترامپ را به خروج از توافق هسته ای با ایران متقاعد کرد.

این روزنامه اسرائیلی افزود نتانیاهو که درباره برنامه هسته ای ایران با انتقادهای بسیاری روبرو شده بود در ماه مه گذشته موفق شد ترامپ را برای خروج از توافق هسته ای متقاعد کند. معاریو به نقل از نتانیاهو نوشت: باید جهان را متقاعد می کردم تا از توافق هسته ای ایران خارج شود.
در همین حال آبراهام بن تسفی کارشناس تاریخ آمریکا در دانشگاه حیفا در مقاله ای در روزنامه "اسرائیل هیوم" نوشت قرارداد و تفاهم ها میان روسای جمهور دو کشور (روسیه و آمریکا) آخرین قرارداد با کرملین به شمار می آید.
از سوی دیگر حامی شالیف تحلیلگر مسائل خارجی و آمریکایی در روزنامه اسرائیلی هاآرتص از نتانیاهو به سبب آنکه خود را در آغوش ترامپ افکنده است انتقاد کرد. شالیف گفت این مسئله نشان می دهد نخست وزیر اسرائیل دست به یک اقدام بررسی نشده می زند. وی تاکید کرد به رئیس جمهور آمریکا به هیچ وجه اعتماد نمی کند. چون کسی که در نشست خبری با پوتین به دستگاه اطلاعات کشور خود حمله ور شد در روزهای آینده هم از وارد کردن ضربه کشنده به نتانیاهو و اسرائیل ابایی نخواهد کرد. شالیف افزود از زمان انتخاب ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا، جهان، غیرطبیعی شده است.
وی گفت اظهارات رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری باعث خشم آمریکا و جهان شد و پیام تبریک نتانیاهو به ترامپ پس از نشست هلسینکی نشان می دهد اسرائیل فقط به منافع خود اهمیت می دهد و می خواهد به عنوان یک طرف محوری در خارج از ائتلاف ترامپ و پوتین استقرار یابد که تا این لحظه نمی توان ابعاد و پیامدهای آن را مشخص کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید

الکوثر را در توئیتر دنبال کنید


پنج شنبه 28 تیر 1397 - 11:50:30