اعلام آمار جدید آوارگان الحدیده

دو شنبه 25 تیر 1397 - 15:20:26
اعلام آمار جدید آوارگان الحدیده

تهران- الکوثر: سازمان ملل از آوارگی تقریبا ۳۵ هزار خانواده از استان حدیده در غرب یمن که بیش از یک ماه است شاهد درگیری‌هایی هستند، خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارشی که دفتر هماهنگی امور انسانی یمن در سازمان ملل منتشر کرده، آمده است، تقریبا ۳۵ هزار خانواه از استان حدیده آواره شده‌اند که از این تعداد ۲۰ هزار تن از آنها کمک‌هایی دریافت کرده‌اند.

این گزارش را دفتر هماهنگی امور انسانی یمن در سازمان ملل با همکاری گروهی از فعالان حوزه انسانی با رصد شرایط انسانی در یمن در بازه زمانی چهارم تا سیزدهم ژوئیه جاری ارائه کردند.

در این گزارش به ادامه حملات شدید توپخانه‌ای و حملات هوایی در دو منطقه التحیتا و زبید در استان حدیده اشاره شده است.

در گزارش یاد شده درباره وضعیت بندر حدیده نیز آمده است، فعالیت‌ها در این بندر و بندر الصلیف در همین استان ادامه دارند.

همچنین در گزارش سازمان ملل آمده است، شرکای فعال در حوزه انسانی به ارائه کمک‌ها به آوارگان در مناطقی که به آنجا منتقل شده‌اند، ادامه دادند.

در ادامه گزارش یاد شده آمده است، وضعیت در شهر حدیده نسبتا آرام است و در مقایسه با هفته‌های گذشته بسیاری از شهروندان در این شهر فعالیت دارند، نانوایی‌ها و فروشگاه‌ها با بهبود امدادرسانی‌های آبی پس از تعمیر لوله‌های اصلی بازگشایی شدند.

همچنین در ادامه گزارش یاد شده آمده است، راه‌های منتهی به بندر و فرودگاه شهر همچنان با موانع بتنی مسدود هستند.

دفتر سازمان ملل در تاریخ پنجم ژوئیه جاری از آوارگی بیش از ۱۷ هزار خانواده از استان حدیده خبر داده بود که به معنای آوارگی بیش از ۱۲۱ هزار تن از ابتدای ژوئن گذشته تا ابتدای ماه جاری میلادی است.


اخبار یمن را اینجا پیگیری کنید 

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


دو شنبه 25 تیر 1397 - 14:47:10

پربازدیدها