واکنش بهرام قاسمی به شایعه ارسال پیام ایران به ترامپ از طریق پوتین

دو شنبه 25 تیر 1397 - 13:5:47
واکنش بهرام قاسمی به شایعه ارسال پیام ایران به ترامپ از طریق پوتین

تهران- الکوثر: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت ایران به واسطه پوتین پیامی برای ترامپ ندارد و چنین بحثی با دولت روسیه مطرح نشده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بهرام قاسمی در کنفرانس خبری امروز خود، در خصوص دیدار امروز پوتین و ترامپ و شایعه انتقال پیام ایران به ترامپ از طریق پوتین گفت: چنین چیزی وجود ندارد و ما پیامی برای آقای ترامپ نداریم و در این خصوص با دولت روسیه چنین بحثی نداشتیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص واکنش روس‌ها به اظهارات علی اکبر ولایتی درباره گفتگوهایش با ولادیمیر پوتین گفت: من فکر نمی‌کنم محتوای مذاکرات منتشر شده باشد. محتوای مذاکرات مربوط به گفتگوی دو ساعته با آقای پوتین و دیگر مقامات روس بوده، فکر نمی‌کنم، محتوای آن منتشر شده باشد. آنچه در رسانه‌ها مطرح شد فکر نمی‌کنم که صورت و محتوای مذاکرات بوده باشد. در این جلسه طیف گسترده‌ای از مسائل مطرح شد. آنچه در رسانه‌ها مطرح شد بحث سرمایه‌گذاری در بخش نفتی ایران بود و طرفین تعابیر خود را منطبق بر سیاست خارجی خود مطرح کردند. ‎

قاسمی در ادامه در خصوص ارائه پیام‌های رئیس جمهوری به سران دیگر کشور‌ها گفت: فکر می‌کنم در اولین سفر، آقای کمال خرازی پیام رئیس جمهور را به ایتالیا، واتیکان و اسپانیا بردند، خانم ابتکار به اندونزی و مالزی رفتند. رئیس دفتر رئیس جمهوری به ترکیه رفتند. آخرین مورد تا الان سفر آقای ولایتی به روسیه بود که اخیرا مطرح شد و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. این سفر پیامی هم از سمت مقام معظم رهبری برای‌ آقای پوتین داشت که در این دیدار به ایشان ارائه شد.

قاسمی در خصوص بحث نفت در برابر کالا که توسط روس‌ها مطرح شد، گفت: من این را از مقامات روس شنیدم و درباره صحت و سقم این خبر و صلاحیت این مقام روس نمی‌توانم اظهار نظر کنم. قطعا نیاز به تبادل هیئت و گفتگو و رسیدن به توافق و قرارداد هست که فکر می‌کنم که این می‌تواند مسیر طولانی باشد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید

الکوثر را در توئیتر دنبال کنید


دو شنبه 25 تیر 1397 - 12:51:42