اعلام حالت اضطراری در بیمارستان‌های جنوب یمن به دنبال تلفات سنگین ائتلاف سعودی

سه شنبه 19 تیر 1397 - 10:17:42
اعلام حالت اضطراری در بیمارستان‌های جنوب یمن به دنبال تلفات سنگین ائتلاف سعودی

تهران- الکوثر: یک منبع یمنی اعلام کرد که طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۴۷ جسد متعلق به مزدوران سعودی به بیمارستان‌های دو شهر المخا و عدن انتقال داده شد که به دنبال آن بیمارستان‌های این دو شهر حالت اضطراری اعلام کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پیشتر نیز منابع مسئول در بیمارستان عدن در گفت‌وگو با روزنامه "عدن الغد" تاکید کرده بودند که سردخانه دیگر ظرفیت پذیرش اجساد را ندارد و بخش‌های ویژه پذیرش مجروحان در بیمارستان نیز پر شده است.

این منبع افزود که ارتش و کمیته‌های مردمی با موشک‌های هدایت شونده سه خودروی زرهی آمریکایی را با تمامی سرنشینان و تجهیزات و سه پرسنل نظامی دیگردر جبهه "موزع" هدف گرفتند. این نیروها همچنین موفق به منهدم کردن یک خودروی زرهی آمریکایی از نوع "اشکوش" و از پای درآوردن سرنشینان آن شدند.

این منبع افزود: عملیات نظامی قهرمانان ارتش و کمیته‌های مردمی که از طرف آزادگان ناحیه "تهامه" و قبایل یمن پشتیبانی می‌شود، در امتداد ساحل غربی و تمام جبهه‌ها گسترش یافته و با توجه به تاکتیک‌های نظامی هم‌سو با برنامه‌ها و اهداف دشمن ادامه دارد.

این منبع تاکید کرد که تمام تجمعات و تحرکات دشمن به شیوه‌های اطلاعاتی تحت نظارت و رصد است.

این منبع تصریح کرد: جبهه ساحل غربی، جبهه تمام ملت یمن است و این ملت باید در این جنگ با یکدیگر علیه مزدوران متحد شوند.

از سوی دیگر، یک منبع در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت که صبح امروز (سه‌شنبه) نیروهایی که درحال محافظت از قصر معاشیق، مقر عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن بودند به اشتباه و به ظن این که یک هواپیمای بدون سرنشین در آسمان عدن پرواز می‌کند یک کیسه پلاستیکی را هدف قرار دادند.

وی افزود: نیروهای حفاظتی قصر معاشیق دریافتند که این جسم معلق در هوا تنها یک کیسه پلاستیکی است که توسط باد و پس از طوفان شن که در ساعات گذشته عدن را فراگرفته بود، در آسمان به پرواز درآمده است.

پیشتر انصارالله توسط یک پهپاد  مقر فرماندهی ائتلاف متجاوز عربی در پایگاه "البریقه" واقع در استان عدن را هدف قرار داده بود، که نیروهای ائتلاف مدعی شدند این پهباد را رهگیری و نابود کرده‌اند.

رویارویی‌ها با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در ساحل غربی صدها کشته و زخمی در صفوف مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی برجای گذاشته است.

 


اخبار یمن را اینجا پیگیری کنید 

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید

 


سه شنبه 19 تیر 1397 - 10:13:22