پاسخ محمدعلي الحوثي به ادعاي استفاده از موشکهاي ايراني

سه شنبه 19 تیر 1397 - 3:21:15
پاسخ محمدعلي الحوثي به ادعاي استفاده از موشکهاي ايراني

تهران - الکوثر : رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت هدف از تبلیغات علیه ایران و ادعای فرستادن موشک به یمن سرپوش گذاشتن روی مشارکت عملی آمریکا در تجاوز مجرمانه و کشتارهای روزانه و محاصره علیه یمن است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمد علی حوثی در گفتگو با خبرگزاري اسپوتنيک روسيه گفت : اگر آمریکا دلایل کافی برای این ادعا داشت نیکی هیلی لازم نبود مانند بازیکنان هالیوود بقایای موشکی را نشان دهد که مدعی هستند توسط موشک های پاتریوت آمریکایی منهدم شده است. ظاهرا پاتریوت کار خود را خوب انجام داده بود چون همه بخش های موشک غیر از بخشی که نام کارخانه روی آن حک شده ، منهدم شده بود. بعد از نمایش سخیف هیلی، چین گفت دلایل قوی برای متهم کردن ایران در مورد کمک موشکی به یمن وجود ندارد. نیروهای متجاوز با انتشار این شایعه که موشک ها برای ایران است به دنبال بهانه برای ادامه تجاوزگری خود هستند. واشنگتن در تبلیغات رسانه ای خود برای بهانه قرار دادن ایران در حمله به یمن کوتاهی نمی کند و هدف از انتشار این تبلیغات پوشش دادن به رئیس جمهور آمریکا و مشارکت عملی اش در تجاوز مجرمانه و کشتارهای روزانه و محاصره علیه یمن است. اما این حقیقت را نمی توان از مردمی پنهان کرد که شعار «الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، لعنت بر یهود، پیروزی از آن اسلام است»، سر می دهند. 
وي افزود : از جمله چیزهای مسخره ای که خوانندگان باید به یاد داشته باشند این است که همه این اوهام درباره قاچاق موشک های ایران به یمن به اشکال مختلف شایعه می شود مثلا وقتی می خواستند هواپیماهایی را با هدف بازرسی، وادار به فرود در منطقه بیشه عربستان کنند گفتند موشک ها از طریق فرودگاه وارد یمن می شود با آن که هواپیماها از فرودگاه های کشورهایی می آمد که در تجاوز به یمن مشارکت داشتند و موقع رفت و برگشت بازرسی می شدند و کشورهای متجاوز نیز یمن را از دریا و خشکی تحت محاصره قرار داده اند و آمریکا و امارات و عربستان و همه متحدانشان همه ورودی های خشکی و آبی را به روی یمن بسته اند. اکنون نیز شایعه قاچاق موشک با حمله به بندرهای یمن در سواحل دریای سرخ مانند بلحاف،‌ المخاء، میدی و الحدیده هم زمان شده است با آن که آنها هر کشتی را که وارد بندر الحدیده می شود بر اساس سازوکارهای سازمان ملل بازرسی می کنند و این فرآیند در جیبوتی یا جده آغاز می شود. کشتی ها مصادره می شوند و حتی در دریا جلو آنها گرفته می شودو بارها بازرسی می شوند و حتی از آنان باج گیری می کنند.
الحوثي تاکيد کرد : نکته قابل توجه برای کسانی که مدعی قاچاق سلاح هستند این است که یک سری کالای اساسی اجازه ورود به یمن را ندارند و فهرستی از کالاهای ممنوع هم وجود دارد که تعدادشان به 400 قلم می رسد. متجاوزان اعلام کرده انداین کالاها هیچ ارتباطی با موشک ندارند و این ممنوعیت ها ورود برخی داروها را به یمن با اشکال رو به رو کرده است. آن وقت آیا معقول به نظر می رسد که طبق ادعای سخیف آمریکا و همسویی سازمان ملل و شورای امنیت با سکوت کامل در برابر نسل کشی یمنی ها، قطعات موشک به داخل یمن قاچاق شود و سپس سرهم شوند؟ 
وي اضافه کرد : این اتهام مطرح می شود تا کشورهای عضو ائتلاف متجاوزان از پیگردهای حقوقی و نیز از خشم آزادگان جهان در امان بمانند، آزادگانی که اگر حقیقت را می دانستند کاری می کردند. این کشورها می کوشند حقیقت مقاومت یمن را برای حکومت ها و نیز مردم خودشان غلط جلوه دهند و این واقعیت را بپوشانند که ملت عزیز و فقیر و تحت محاصره یمن طی سالهای محاصره و جنگ با وجود فقر توانسته موشک ها و مهماتی را در داخل بسازد و فرهنگ اتکای به نفس را تقویت کنند حال آن که چندین تریلیون دلار از ثروت ملت های خلیج (فارس) صرف خرید و انبار کردن اسلحه و جنگ افزارهای آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی و غیره می شود و این ملت های بیچاره از بهره بردن از اموال و نیروی جوان خود محرومند و افزایش مالیات و گرانی مایحتاج را باید تحمل کنند.
وي درباره ائتلاف بن سلمان و بن زاید علیه یمن و روابط عربستان و امارات و وضع جدید در الحدیده و درگیری های جاری و اخبار منتشر شده درباره ورود نیروهای ائتلاف به مناطق نزدیک به بندر حديده ، گفت : ائتلافی که اخیرا ایجاد شد تلاش برای سرپوش گذاشتن روی خسارت هایی است که ائتلاف متحمل شده است و دلیل آن هم باج خواهی آمریکا و سایر کشورها از این دو کشور برای حمایت از آنان یا مشارکت در تجاوز علیه ما بوده است. آنها با این ائتلاف خواستند در هزینه های خود صرفه جویی کنند زیرا اقتصاد عربستان و امارات امروز از تکانه های بزرگی رنج می برد که تا مرز عرضه اوراق قرضه و ورشکستگی شرکت های بزرگ و گرانی کالاها در این دو کشور پیش رفته است. این کار آنها همچنین تلاشی است برای سرپوش گذاشتن روی ناکامی مدیریت تاکتیک ها و برنامه ریزی هایی که در یمن علنی شده و تناقض بین آنها مشخص شده است چنان که در سقطری و جنوب و درگیری های حاصل در آن دیده شد. همچنین در سیر عملیات جنگی در ساحل غربی که برنامه آنان یکسره کردن ماجرا در عرض چند ساعت بود اما وارد مرداب بزرگی شدند که امارات باقیمانده اعتبار و آبروی خود را به همراه مهماتش از دست داد و در صورت ادامه این روند پول هایش را نیز از دست می دهد و جز حسرت چیزی باقی نمی ماند. هر ائتلافی که بر اساس باطل بنا شود به سرعت به پایان می رسد و مغلوب حق بی انتها می شود. حقیقت نبرد ساحل و پیروزی های تبلیغاتی نیروهای متجاوز نیز توسط درگیری های میدانی و تحولات آن رسوا شد و همه دنیا معجزه استقامت و مقاومت ملت یمن را دیدند که تسلیم قوی ترین سلاح های آمریکا و پول های ثروتمندترین کشورهای جهان نشدند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 19 تیر 1397 - 3:7:33