تفاوت­ اساسی اسلام ناب محمدی با اسلام وهابیت

دو شنبه 18 تیر 1397 - 15:53:50
تفاوت­ اساسی اسلام ناب محمدی با اسلام وهابیت

استاد برجسته الازهر شیخ عبدالسلام محمد از مصر به تبیین افکار تکفیری نظریه پرداز وهابیت شیخ محمد بن عبدالوهاب و تفاوت اندیشه های منحرف او با اندیشه های اسلام ناب محمدی پرداخت.

تهران- الکوثر، شیخ عبدالسلام محمد استاد حدیث ومقایسه ادیان در دانشگاه الازهر مصر در برنامه «الوجه الآخر» شبکه جهانی الکوثر گفت: پیامبر اسلام (ص) مشرکان را دشمن می داشت، اما محمد بن عبدالوهاب مسلمانان را دشمن می دانست، چرا که وی عموم مسلمانان را کفار و مشرک و مرتد می دانست و حتی آنها را گمراه تر و مشرک تر از کفار جاهلیت قلمداد می کرد.

 

شیخ عبدالسلام به نقل سخنان محمد بن عبدالوهاب از یکی از کتابهای وی پرداخت و گفت: او در کتاب خود گفته است: «شرک دوران جاهلیت از شرک زمان ما کمتر بود! زیرا که مشرکان زمان جاهلیت فقط هنگام خوشی شرک می ورزیدند و برای خدا، ملائکه و اولیا و بتان را شریک قرار می دادند. اما در هنگام سختی عبادت آنها خالص برای خدا بود!

 

استاد برجسته علوم اسلامی افزود: امثال این سخن را فراوان می توان در کتابهای او و شاگردانش می توان پیدا کرد. این سخنان نشان می دهد که از نظر محمد بن عبدالوهاب، اغلب مسلمانان از مشرکانی امثال «امیه بن خلف» و «ولید بن مغیره» و «ابوجهل» و «ابولهب» مشرک ترند!

 

اندیشمند اهل سنت افزود: ای کاش محمد بن عبدالوهاب به همین مقدار از تکفیر بسنده می کرد. اما متاسفانه او ارزش و حرمت جان و مال انسانها را از بین برد. و امروز می بینیم که پیروان او تا کنون چه اندازه خونها ریخته اند و به نوامیس مردم تجاوز کرده اند و اموال آنها را غارت کرده اند و چه اندازه از شهرها و کشورها را سوزانده و ویران کرده اند. و از همه اینها مصیبت بارتر اینکه پرچمهایی حمل می کنند که بر روی آن نوشته اند لا اله الا الله محمد رسول الله!

 

وی ادامه داد: بنابراین تفاوت بسیاری است بین این افکار گمراه و پیروان جاهل و شبکه های فتنه انگیز آنها با دین با عظمت و سراسر رحمت و بخشش اسلام، که این جماعت بویی از آن نبرده اند.


خبرهای ویژه شبکه الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


دو شنبه 18 تیر 1397 - 14:31:59