چرا مسلمانان به زیارت عتبات مقدسه معصومین (علیهم السلام) می روند؟

دو شنبه 18 تیر 1397 - 9:46:9
چرا مسلمانان به زیارت عتبات مقدسه معصومین (علیهم السلام) می روند؟

استاد برجسته حوزه علمیه گفت اساس حضور مسلمانان در عتبات مقدسه معصومین علیهم السلام به معنی این است که امت اسلامی با اطاعت و پیروی از امام خود، آمادگی خود را برای ساختن یک جامعه صالح اعلام می کند.

 

تهران – الکوثر، آیت الله شیخ عباس کعبی مدرس خارج فقه و اصول حوزه علميه قم در گفتگو با برنامه «ثامن الحجج» که هر شب جمعه به طور مستقیم از حرم مطهر امام رضا علیه السلام پخش می شود گفت: مراقد اهل بیت علیهم السلام پایگاه دین و توحید و تقوا و عدالتند و مشعل فروزان هدایت و جایگاهی برای تزکیه نفوس و تربیت انسانهای مسلمان انقلابی هستند.

اندیشمند برجسته اسلامی افزود: درکنار همه اعمالی که در این مکانهای مقدس بجا می آوریم از قبیل نماز و دعا و تعظیم شعائر و گریه و توسل وابراز دوستی و پیروی از اهل بیت علیهم السلام، که به جای خود بسیار ارزشمند است، اما بزرگترین درسی که از زیارت عتبات مقدسه فرا می گیریم که جوهر و اصل زیارت است ارتباط امت با امام است.

وی ادامه داد: امت بدون امام گمراه و هلاک می شود و امام بدون امت (که او را یاری کند) غائب خواهد بود. بنابراین مسلمانان با حضور خود در این عتبات عالیات می خواهند بگویند که ما آمادگی کامل برای ساختن یک جامعه مؤمن، صالح، امن، آرام، قوی ویکپارچه که گوش به فرمان امام خود برای برپائی تمدنی با شکوه و با عظمت اعلام می کنیم.


خبرهای ویژه شبکه الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 18 تیر 1397 - 9:45:37