تشدید حملات عربستان به الحدیده و فرار هزاران خانواده یمنی

چهار شنبه 13 تیر 1397 - 11:1:27
تشدید حملات عربستان به الحدیده و فرار هزاران خانواده یمنی

صنعا- الکوثر: حملات نظامی متجاوزان سعودی- آمریکایی به استان الحدیده در غرب یمن هزاران خانواده را در این استان آواره کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حملات رژیم سعودی به یمن ، زندگی را برای مردم عادی در این کشور به شدت دشوار کرده است.اکنون با حملات تازه نیروهای تحت امر عربستان به بندر الحدیده ، موج تازه ای از آوارگان به طرف صنعا سرازیر شده است تا وضع از این هم پیچیده تر شود.
هزاران خانواده ساکن بندر حدیده با شدت گرفتن حملات سعودی، این شهر بندری را در جستجوی مکان های امن ترک کرده اند و یکی از مقاصد آنها صنعاست. اما این خانواده ها پس از رسیدن به مقصد با چالش های تازه ای روبرو می شوند.
در همین حال حملات هوایی عربستان به یمن همچنان ادامه دارد و جان غیر نظامیان را در مناطق مختلف این کشور از جمله حدیده می گیرد. عربستان حملات نظامی خود به یمن را در مارس سال 2015 آغاز کرد. از آن زمان بیش از 14 هزار و 300 نفر کشته شده اند.
بر اساس اعلام سازمان ملل، یمن با بدترین بحران انسانی جهان روبروست. بیش از 22 میلیون نفر در این کشور نیازمند اقلام اولیه هستند و گروه های امدادرسان هشدار داده اند که در صورت ادامه حملات نظامی، این بحران ممکن است از کنترل خارج شود.

خبر دیگر از یمن اینکه راهپیمایی گسترده ای دیروز در استان تعز یمن برگزار شد و راهپیمایان جنایاتی را که متجاوزان سعودی آمریکایی در حق ملت یمن مرتکب می شوند، محکوم و تأکید کردند حمایت از سواحل یمن از جمله الحدیده ، مسئولیت همگانی است.

مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود و شعارهایی در حمایت از سواحل یمن و الحدیده در برابر حملات متجاوزان، از شعارهای راهپیمایان بود.
عبد الجندی استاندار تعز نیز  در این راهپیمایی گفت :« بندر مقاوم و باعظمت الحدیده به دشمنان خداوند و دشمنان میهن و دشمنان حق و عدالت و آزادی تأکید کرد این آزادی است که قطعا پیروز خواهد شد و الحدیده به گورستان متجاوزان تبدیل خواهد شد .»
ضیف الله الشامی عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن هم در این راهپیمایی گفت :«امروز دومین راهپیمایی است که در استان تعز که استان پایداری و دلاوری است، برگزار می شود و در آن مردان و بزرگان و مسئولان استان اب نیز حضور دارند.»


اخبار یمن را اینجا پیگیری کنید 

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


چهار شنبه 13 تیر 1397 - 10:59:28