مسئول حزب الدعوه:

ائتلاف ملی عراق احیا می شود

دو شنبه 11 تیر 1397 - 21:32:41
ائتلاف ملی عراق احیا می شود

بغداد- الکوثر: با گذشت بیش از 40 روز از چهارمین دوره انتخابات پارلمانی عراق و کش‌وقوس‌های فراوان در مسیر تشکیل ائتلاف‌ها و در حالیکه پارلمان سوم به کار خود پایان داده است، یک مسئول «حزب الدعوه» از تلاش‌ها برای تشکیل دوباره «ائتلاف ملی» خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «جاسم محمد جعفر» به خبرنگاران گفت: ائتلاف‌های «الفتح»، «النصر»، «دولت القانون»، «سائرون» و «الحکمه» در این ائتلاف بزرگ حضور خواهند داشت. ائتلاف ملی یا ائتلاف «عراق یکپارچه» بزرگترین ائتلاف شیعیان عراق است که در سال 2005 شکل گرفت و در پارلمان سوم نیز توانست به عنوان حزب اکثریت، تشکیل دولت دهد.
این عضو حزب الدعوه در ادامه تأکید کرد که ائتلاف ملی پذیرای همه جریان‌های سیاسی اعم از شیعه و سنی است تا هر چه سریع‌تر دولت جدید عراق تشکیل شود. او همچنین گفت مصالحه میان نوری المالکی و مقتدی صدر کمک بسیاری به تشکیل این ائتلاف خواهد کرد.
وی افزود: تشکیل دولت پس از انتخابات در تمام دوره‌های گذشته با کش و قوس‌های فراوان همراه بوده و بعضا تا دو ماه نیز به طول انجامیده است. مخصوصا در این دوره که موضوع تقلب در انتخابات و بازشماری دستی آراء نیز مطرح شده و قرار است سرانجام این هفته بازشماری دستی آرا در استان‌های کردنشین آغاز شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


دو شنبه 11 تیر 1397 - 21:32:35