کارگردان عراقی: به دنبال ساخت فیلمی مشترک با ایران هستیم

دو شنبه 11 تیر 1397 - 12:17:1
کارگردان عراقی: به دنبال ساخت فیلمی مشترک با ایران هستیم

محمد الدراجی، کارگردان فیلم سینمایی «سفر» از اجرای پروژه مشترک با سینمای ایران خبر داد و گفت: به کمک سینما می خواهیم فرهنگ دو ملت را بهتر و درست به دنیا معرفی کنیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وی با اشاره به ساخت فیلمی مشترک با سینمای ایران، اظهار داشت: هشت سال جنگی که بین ایران و عراق درگرفت ویرانی های بسیاری به بار آورد و بعد از مدت ها وقتی دوباره در عراق جنگ شد، ایرانی ها به حمایت ما آمدند و اینها باعث سوءتفاهم برای برخی شد که می خواهیم در سینما به آن جواب دهیم.
وی افزود: البته این سوءتفاهم ها برای کسانی پیش آمد که از فرهنگ و ریشه مشترک ایران و عراق، شناخت چندانی ندارند و از تاریخ تنها جنگ هشت ساله را به یاد می آورند.
کارگردان فیلم سینمایی «پسر بابل» درباره اهمیت و مزایای تولید فیلم مشترک نیز گفت: ساخت فیلم های محصول مشترک هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ فرهنگی و مذهبی بسیار به صرفه و در عین حال تاثیرگذارتر است. 
الدراجی ادامه داد: تولید مشترک در سینما به نوعی تعامل و شناخت بین ملت ها را زیاد می کند، مخصوصا در خاورمیانه که تناقض و سوءتفاهم های بسیاری وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه رسانه های دنیا فرهنگ ایران را به شکل وارونه ای معرفی کرده اند، تاکید کرد: با ساخت فیلم مشترک قصد داریم فرهنگ دو ملت را بهتر و درست به دنیا معرفی کنیم نه آن طور که رسانه های غربی تبلیغ می کنند.
این کارگردان عراقی با بیان اینکه اساسا فیلم و سینما بسیار مهم است و می تواند دشمن را به دوست تبدیل کند، گفت: ساخت فیلم‌ مشترک ایرانی با کشورهای دیگر مخصوصاً جهان عرب می تواند کارهایی که سیاستمداران نمی توانند انجام دهند را به خوبی انجام دهد.
الدراجی ویژگی مشترک فیلم های ایرانی را موضوع آنها عنوان کرد و افزود: البته به دلیل محدودیتی که فیلمسازان ایرانی دارند باید ذهن بسیار هنرمندانه ای داشت تا موضوعات را با توجه به فرهنگ ایرانی پیش ببرند بنابراین فیلم های ایرانی را اگر بدون زیرنویس و یا حتی بی صدا هم ببینید می توان ایرانی بودن اثر را تشخیص داد.
وی درباره تازه‌ترین ساخته خود با عنوان «سفر» نیز گفت: این فیلم داستان شخصی به نام سارا است که در آستانه انجام عملی دور از ذهن قرار دارد اما یک مواجهه پیش‌بینی‌نشده و عجیب، فرصت نظاره کردن عواقب احتمالی عمل خرابکارانه‌اش را برای او فراهم می‌آورد.
لازم به ذکر است الدراجی متولد 1978 در شهر بغداد و تحصیل‌کرده در دو رشته فیلم‌برداری و کارگردانی در انگلستان است.
وی تاکنون آثاری همچون «پسر بابل»، «زیر شن‌های بابل»، «در بازوان مادرم» و «عراق: جنگ، عشق، خدا، دیوانگی» را کارگردانی کرده است.
این کارگردان سرشناس عراقی امسال با فیلم سینمایی «سفر» در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور داشت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

اخبارعراق را اینجا پیگیری کنید


دو شنبه 11 تیر 1397 - 10:29:35

دسته بندی :