افشاگری سیمور هرش:

چه کشورهایی گاز سارین در اختیار تروریست های النصره قرار دادند؟

یک شنبه 10 تیر 1397 - 16:48:11
چه کشورهایی گاز سارین در اختیار تروریست های النصره قرار دادند؟

تهران- الکوثر: سیمور هرش روزنامه نگار سرشناس آمریکایی فاش کرد گزارش دستگاه های اطلاعاتی ثابت کرد دو کشور عربستان و ترکیه مواد شیمیایی اولیه برای تولید گاز سارین را در اختیار گروه تروریستی «جبهه النصره» قرار داده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، هرش که برنده جایزه روزنامه نگاری «پولیتزر» است اعلام کرد ریاض و آنکارا مواد شیمیایی اولیه برای تولید گاز سارین را در اختیار جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) قرار داده اند و تشکیلات موسوم به «کلاه سفیدها» که غالبا از آن به عنوان سازمان امدادرسانی در مناطق خارج از کنترل دولت سوریه یاد می شود، تشکیلاتی صرفا تبلیغاتی است.

هرش افزود گزارش های اطلاعاتی نشان می دهد «گاز سارین مورد استفاده در حمله شیمیایی سال 2013 در منطقه غوطه شرقی، از نوعی گاز سارین که ارتش سوریه در اختیار داشت نبوده است» و سازمان ممنوعیت تسلیحات شیمیایی نیز این موضوع را تایید کرده است.

هرش درباره موضوع مسموم شدن اسکریبال جاسوس سابق روسیه در انگلیس نیز گفت اسکریبال به دستگاه های اطلاعاتی انگلیس از طریق دادن اطلاعاتی درباره مافیای روسیه کمک می کرد و این مسئله نشان می دهد طرفی که با اسکریبال خصومت داشته دولت روسیه نبوده بلکه مافیای روسیه بوده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


یک شنبه 10 تیر 1397 - 16:32:6