رهبران احزاب سنی عراقی در ترکیه چه می کنند؟

یک شنبه 10 تیر 1397 - 15:4:24
رهبران احزاب سنی عراقی در ترکیه چه می کنند؟

بغداد- الکوثر: یک روزنامه چاپ لندن روز یکشنبه فاش کرد «رهبران احزاب اصلی سنی» در عراق به منظور تشکیل یک فراکسیون سیاسی قدرتمند با هدف وارد شدن به مذاکرات برای تشکیل دولت آینده عراق در ترکیه به سر می برند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه الشرق الاوسط به نقل از یک منبع سیاسی اعلام کرد «سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق که دوره آن به پایان رسیده است و شماری دیگر از رهبران عرب سنی عراقی مانند جمال الکربولی رئیس حزب الحل، احمد عبدالله الجبوری استاندار صلاح الدین، خمیس الخنجر رئیس تشکل المشروع العربی و سعد البزاز فعال سیاسی و مالک شبکه ماهواره ای الشرقیه از دو روز پیش در ترکیه سر می برند».

این روزنامه علت حضور این افراد در ترکیه را دستیابی به توافق برای تشکیل یک فراکسیون قدرتمند سنی با حضور بیش از 45 نماینده اعلام کرد. این افراد امیدوارند با اعلام تشکیل این فراکسیون که قرار است طی دو روز آینده در بغداد صورت گیرد، بتوانند دیگر رهبران سنی را نیز جذب کنند.

منبع یاد شده به الشرق الاوسط گفت استانبول صرفا مکانی مناسب برای تشکیل چنین نشستی تشخیص داده شد و هیچ طرف رسمی یا غیررسمی از ترکیه در نشست رهبران احزاب سنی عراقی حضور ندارد. همچنین در این نشست صرفا موضوع تشکیل فراکسیون بررسی خواهد شد و به دیگر مسائل سیاسی از جمله تقسیم سمت ها پرداخته نخواهد شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


یک شنبه 10 تیر 1397 - 15:4:14