کاخ سفید مجبور به تصحیح ادعای ترامپ شد

یک شنبه 10 تیر 1397 - 12:35:34
کاخ سفید مجبور به تصحیح ادعای ترامپ شد

بیروت- الکوثر: کاخ سفید بیانیه رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ را در خصوص اعلام آمادگی پادشاه عربستان برای افزایش استخراج نفت تصحیح کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ترامپ قبلا مدعی شده بود پادشاه عربستان سعودی سلمان بن عبدالعزیز به او قول داده است که استخراج نفت را تا ۲ میلیون بشکه در روز افزایش دهد. سخنگوی مطبوعاتی ترامپ خاطر نشان کرد پادشاه عربستان بر «امکان» استفاده از امکانات کشورش برای افزایش استخراج نفت تاکید کرده است. 

پیشتر ترامپ در توئیتر خود نوشته بود که پادشاه عربستان پیشنهاد افزایش استخراج نفت را تا ۲ میلیون بشکه در روز پذیرفته است. 
سارا ساندرز گفت: «سران دوکشور بر تعهد خود به حفظ بازار جهانی سالم و پایدار به نفع همه کشورها تاکید کرده اند. آنها توافق کردند که ثبات بازار جهانی نفت برای تامین دسترسی به انرژی کافی و مطمئن برای مردم کل جهان لازم و ضروریست».
ساندرز افزود: «در پاسخ به ارزیابی رئیس جمهور که در بازار نفت کمبود عرضه مشاهده می شود، پادشاه عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور امکان افزایش استخراج نفت به میزان ۲ میلیون بشکه در روز را دارد که اگر برای تضمین ثبات و توازن بازار لازم باشد محتاطانه از این ظرفیت استفاده خواهد شد».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


یک شنبه 10 تیر 1397 - 12:12:44