تصمیم مهم مقتدی صدر درباره «سرایا السلام»

پنج شنبه 7 تیر 1397 - 22:45:2
تصمیم مهم مقتدی صدر درباره «سرایا السلام»

بغداد- الکوثر: رئیس جریان صدر عراق تصمیم گرفت یگان های «سرایا السلام» را در سراسر عراق به استثای یگان های مستقر در کربلا و سامراء منحل کند و از افراد این یگان ها خواست سلاح هایشان را به دولت تحویل دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مقتدی صدر در بیانیه ای اعلام کرد در راستای مقدم دانستن منافع عمومی عراق و به منظور تقویت دولت آینده عراق پس از تشکیل آن و تقویت ارتش و پلیس و نیروهای امنیتی تصمیم گرفته است یگان های «سرایا السلام» را به استثنای یگان های مستقر در سامراء و کربلا و توابع آن منحل کند. صدر در عین حال گفت مقر «سرایا السلام» در بغداد و یکی از استان های جنوبی حفظ می شود و مقر این نیروها در سایر مناطق برچیده خواهد شد.

صدر همه فرماندهان سرایا السلام به استثنای کسانی که به خدمت نظامی ادامه می دهند را به عنوان مشاور خود معرفی و تاکید کرد آنها از این پس حق ندارند به فعالیت نظامی ادامه دهند.

مقتدی صدر از طرفداران خود خواست سلاح ها و خودروها و دیگر دارایی هایی را که از دولت تحویل گرفته اند به دولت بازگردانند و مانع استفاده از نام سرایا السلام در فعالیت های جهادی شوند. وی همچنین پوشیدن یونیفرم نظامی را برای طرفدارانش به استثنای مناطقی که در آنها اجازه فعالیت دارند ممنوع اعلام کرد.

صدر همچنین مشارکت نیروهای سرایا السلام را در هرگونه اقدام نظامی در خارج از مرزهای عراق مطلقا ممنوع اعلام کرد. وی همچنین گفت تدابیری برای انبار بدون مشکل سلاح و جلوگیری از آسیب رسیدن به غیرنظامیان اتخاذ خواهد شد.

شایان ذکر است چندی پیش انفجار یک انبار سلاح متعلق به سرایا السلام در یکی از مناطق مسکونی شهرک صدر بغداد که تعدادی کشته و زخمی برجا گذاشت، جنجال به پا کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 7 تیر 1397 - 22:44:52