ادامه پیشروی ارتش سوریه در استان درعا

سه شنبه 5 تیر 1397 - 14:44:29
ادامه پیشروی ارتش سوریه در استان درعا

تهران - الکوثر : در ادامه عملیات نظامی ارتش سوریه در جنوب این کشور یگانهایی از ارتش در محور بصری الحریر در حومه شرقی درعا پیشروی کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، درگیریها در جنوب سوریه در حومه درعا گسترش یافته است. ارتش سوریه در حالی در منطقه پیشروی می کند که هواپیماهای ارتش در حومه غربی در حال پخش اعلامیه هایی بین افراد مسلح است که آنها را به تسلیم شدن و تحویل سلاح دعوت می کند. 
منطقه جنوب سوریه در دو سالی که از آخرین درگیریهای ارتش سوریه در آنجا می گذرد، و پس از شکست مذاکرات آتش بس برای پیشبرد و اجرای راهکار مسکو برای برقراری آتش بس با گروه های مسلح، فقط شاهد حملات جنگنده های سوخو و حملات توپخانه ای و موشکی بوده است. بمباران های شدید و بی سابقه پایگاه های افراد مسلح و ایجاد محورهای متعددی در حومه شرقی استان در پیشروی نیروهای ارتش سوریه از منطقه اللجات به سمت حومه السویداء سپس به بصری الحریر و منیحه سریع تر شده است تا در نهایت به نیروهای لشکر پنجم در منطقه ازرع برسند. ارتش سوریه شهرکها را یکی پس از دیگری بدون هیچ درگیری قابل ملاحظه ای آزاد کرد. این در حالی است که افراد مسلح پس از ایجاد اتاق عملیات مشترک تهدید کرده بودند این منطقه را به آتش خواهند کشید.
تاکتیک نظامی که با پیشروی به سمت شهرکهای الحورانیه قبل از رسیدن به مناطق مسکونی بزرگ به اجرا در آمد باعث شد دمشق و هم پیمانان آن از درگیری فرسایشی که باعث شود همه مناطق جنوب سوریه را از دست بدهند دور کند. این در حالی است که این منطقه نزدیک به چهار هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که هفتاد درصد آن در اختیار افراد مسلح است و شتاب در تسلط بر پایگاه های اصلی در حومه شرقی پیامدهای هزینه بر رسانه ای و سیاسی را کاهش می دهد. این در حالی است که آمریکا فشارهای زیادی را قبل از این عملیات بر ارتش سوریه اعمال کرده بود. البته واشنگتن بار دیگر به افراد مسلح تاکید کرد که از آن توقع نداشته باشند عملیات نظامی برای رویارویی با ارتش سوریه را به اجرا درآورد.
آمریکا از ورود به درگیری مستقیم با روسیه سر باز می زند تا به تفاهم جدیدی درباره منطقه جنوب سوریه در نشست احتمالی مقامات روسیه و آمریکا در ماه آینده دست یابد. این تفاهم به ویژه درباره حضور ایران در سوریه خواهد بود.
درگیریهای جنوب سوریه آغاز شده و دامنه آن رو به گسترش است و گروه های مسلح نیز هنوز تسلیم نشده اند از اینرو تغییراتی اساسی در موازنه های قدرت که به نفع ارتش سوریه بینجامد ایجاد خواهد شد و اگر عملیات نظامی در جنوب سوریه در زمینه محقق شدن اهداف آن موفق شود دمشق و هم پیمانانش عملیات سیاسی را به طرف مقابل تحمیل خواهند کرد که تفاوت چندانی با پیشروی های میدانی آن در برهه کنونی نداشته باشد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 5 تیر 1397 - 14:34:15

دسته بندی :