دردسری که پیونگ یانگ برای پنتاگون درست کرد!

شنبه 2 تیر 1397 - 13:54:3
دردسری که پیونگ یانگ برای پنتاگون درست کرد!

تهران- الکوثر: شناسایی حدود 215 نفر که قرار است پیونگ یانگ به عنوان بقایای نظامیان آمریکایی کشته شده در جنگ کره به واشنگتن تحویل دهد، برای پنتاگون دردسرساز و پرهزینه خواهد بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مقامات کره شمالی طبق قولی که کیم جونگ اون رهبر این کشور به رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ داده است، در حال آماده سازی بقایای اجساد بیش از 200 نفر هستند تا آنها را از طریق سازمان ملل متحد به آمریکایی ها تحویل دهند. اما شناسایی صاحبان واقعی این اجساد کار آسانی نیست.

گذشت حدود هفتاد سال از زمان جنگ کره، شناسایی این اجساد را از روی دی ان ای خویشاوندانشان دشوار کرده است چرا که به گفته مقامات آمریکایی حدود 7700 نظامی این کشور در جنگ کره مفقود شده اند و شناسایی اجسادی که پیونگ یانگ تحویل می دهد مستلزم آزمایش دی ان ای گرفتن از خویشاوندان همه نظامیان مفقود شده است. علاوه بر این، هیچ تضمینی وجود ندارد اجسادی که تحویل داده می شود متعلق به نظامیان آمریکایی است.

استفاده از عکس های قدیمی، مقایسه دی ان ای اجساد با خویشاوندان مفقود شدگان، و بررسی پرونده دندانپزشکی مفقود شدگان از جمله راه های شناسایی اجساد خواهد بود.

یک مسئول آمریکایی که از این عملیات پیچیده و پرهزینه آگاه است گفت اجسادی که تحویل داده می شود ممکن است به صورت جسد کامل یک فرد نباشد و ممکن است با بخشی از بقایای افراد دیگری که شاید آمریکایی هم نباشند در هم آمیخته باشد. به همین علت عملیات شناسایی همه اجساد ممکن است سالها طول بکشد و هزینه زیادی برای آن صرف شود.

ارتش آمریکا شمار نظامیان مفقود شده این کشور در جنگ کره را که از سال 1950 تا 1953 روی داد حدود 7700 نفر اعلام کمرده اند.


 

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 2 تیر 1397 - 13:9:33