پیشنهاد به لبنان برای ساماندهی بازگشت آوارگان سوری

جمعه 1 تیر 1397 - 18:44:3
پیشنهاد به لبنان برای ساماندهی بازگشت آوارگان سوری

بیروت- الکوثر: کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد امروز جمعه پیشنهادهایی به لبنان درباره بازگشت آوارگان سوری مقیم این کشور به سوریه تقدیم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد پاسخی مکتوب از دفتر کمیساریای عالی آوارگان در لبنان دریافت کرده که در آن این کمیساریا برای برگزاری یک رشته نشست‌ها با مقامات وزارت امور خارجه لبنان و وزارتخانه‌ها و اداره‌ها و سازمان‌های ذیربط به منظور رایزنی درباره وضع آوارگان سوری و بازگشت آنها به سوریه، اعلام آمادگی کرده است.

در این بیانیه آمده است کمیساریای عالی آوارگان با با پیشنهاد جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان برای تقسیم کردن آوارگان به چند گروه به عنوان مقدمه‌ای برای ساماندهی بازگشت آنان به کشورشان موافقت کرده است. این کمیساریا همچنین تاکید کرد به فعالیت در داخل سوریه به منظور از میان برداشتن موانع در برابر بازگشت امن و شرافتمندانه آوارگان سوری به کشورشان ادامه خواهد داد.

کمیساریای عالی آوارگان در این نامه خاطرنشان کرد در شرایط کنونی قصد ندارد آوارگان سوری را به بازگشت به کشورشان تشویق کند ولی مانع کسانی که بخواهند به صورت انفرادی یا دسته جمعی به سوریه بازگردند نخواهد شد.

وزارت امور خارجه لبنان تاکید کرد در حال آماده سازی پاسخی به نامه کمیساریای عالی امور آوارگان است تا این سیاست به گام های عملی برای بازگشت شرافتنمندانه و امن آوارگان از لبنان به سوری طی چند مرحله منجر شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 1 تیر 1397 - 18:35:42