اگر حمله کار اسراییل باشد مقابله می کنیم

چهار شنبه 30 خرداد 1397 - 16:0:27
اگر حمله کار اسراییل باشد مقابله می کنیم

بغداد - الکوثر:  یک مقام الحشد الشعبی عراق تهدید کرد در صورتی که حمله یکشنبه شب به مقر این نیرو کار رژیم صهیونیستی باشد، عراق به مقابله با آن کشیده خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، 'جعفر الحسینی' سخنگوی نظامی کتائب حزب الله عراق که مقرش در مرز عراق و سوریه یکشنبه شب مورد حمله هوایی ناشناس قرار گرفت روز سه شنبه در مصاحبه ای با شبکه المیادین گفته است حمله هوایی اخیر آمریکا با هدف شکستن محاصره داعش در این منطقه بود اما نتوانست آن را بدست بیاورد و به اهداف خود نرسید. 
پایگاه نظامی ثابت تیپ های 45 و 46 الحشد الشعبی وابسته به گروه مقاومت کتائب حزب الله عراق یکشنبه شب گذشته (27 خرداد 97) در نوار مرزی عراق با سوریه در معرض یک هوایی قرار گرفت و 22 نیروی الحشد در این حمله کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند.
برخی منابع آمریکایی با انکار دست داشتن واشنگتن در این حمله آن را کار تل آویو دانستند. 
الحسینی اما می گوید بعد نیست که این حمله کار اسراییلی ها باشد ولی با هماهنگی آمریکایی ها صورت گرفته است. 
این مقام بلندپایه الحشد الشعبی دلیل این حمله را موفقیت نیروهای مقاومت در قطع ارتباط پایگاه های آمریکا با تروریست های سوریه بویژه در پایگاه التنف در مرز سوریه و نیز کوتاه کردن دست آمریکایی ها از بخش وسیعی از مرز عراق با سوریه دانست. 
وی همچنین مواضع دولت عراق درخصوص این حمله را تاسف بار دانست و گفت متاسفانه ستاد عملیات مشترک عراق - دربیانیه ای که در این خصوص صادر کرد - نشان داد به فشارهای آمریکایی ها در این خصوص تن داده است.
الحسینی گفت گروههای مقاومت عراقی حضور خود را در سوریه انکار نمی کنند بلکه در حال فعالیت علیه داعش و تروریست ها البته با هماهنگی ارتش سوریه هستند. 
سخنگوی نظامی کتائب حزب الله عراق گفت هدف از حضور و تلاش نیروهای مقاومت عراق در این منطقه، کنترل خطوط مرزی و جلوگیری از نفوذ تروریست ها به داخل خاک کشور است. 
وی درعین حال گفت که اگر دولت سوریه بخواهد، گروههای مقاومت عراقی حتی درجنوب سوریه نیز درنبردهای ضد تروریستی مشارکت خواهند کرد. 
حمله به مقر یکی از گروههای مقاومت اسلامی عراق در مرز با سوریه طی دو روز گذشته واکنش های گسترده ای از سوی سایر گروههای مقاومت، شخصیت ها، نمایندگان پارلمان داشته و اغلب انگیزه آن را باز کردن محاصره تروریست ها از سوی آمریکا و اسراییل در راستای طرح آمریکا برای احیای داعش در منطقه عنوان کرده اند. 


 


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


چهار شنبه 30 خرداد 1397 - 16:0:18

دسته بندی :